Skip to main content
فهرست مقالات

شرک در چهره فرزند گرائی

نویسنده:

(9 صفحه - از 5 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : خدا، قرآن، دختر، اتخذ الله ولدا، الوهیت، مخلوق، ولدا، وجوب، اندیشه، آسمانها و زمین

خلاصه ماشینی:

"قرآن در آیات متعددی با اندیشه‌"گزینش فرزند برای خدا"به مناظره‌ پرداخته‌اند و به صورت شیوا و بسیار دلنشین آن را رد نموده است،برای اینکه‌ خواندگان گرامی از مجموع دلائل قرآن در نقد این اندیشه آگاه شوند همه آنها را به ترتیب سور قرآن نقل می‌کنیم و چه بسا یک دلیل در دو سوره وارد شده‌ است اینک نقل آیات: 1-سوره بقره آیه‌های 116-117 و قالو اتخذ الله ولدا سبحانه بل له ما فی السماوات و الارض کل له قانتون یهود و نصاری گفتند خدا فرزندی خود انتخاب کرده است منزه است او بلکه برای‌ او است آنچه در آسمانها و زمین است و همگی بنده او و در برابر او خاضعند. ب- ان کل من فی السموات و الارض الا اتی الرحمان عبدا آنچه در آسمانها و زمین زندگی می‌کنند به خاطر بندگی نمی‌توانند فرزند خدا باشند که لازمه آن‌ تماثل فرزند با پدر از نظر"الوهیت‌"و وجوب الوجود می‌باشد و در حقیقت‌ این آیه هم افق با آیه پیشین است که فرمود بل له ما فی السموات و الارض کل‌ له قانتون (بقره/117) 7-سوره انبیاء آیه‌های 26-27 و قالوا اتخذ الرحمان ولدا سبحانه بل عباد مکرمون لا یسبقونه بالقول و هم‌ بامره یعملون (انبیاء آیه 26-27)گفتند که خدای رحمان فرزند برگزیده است‌ پیراسته است خدا،(فرشتگان که فرزندی آنها را مدعی هستند)بندگان گرامی خدا هستند که در گفتار بر او سبقت نمی‌گیرند،و به فرمان او عمل می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.