Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی های تدریس و یادگیری قرآن همگام با روانشناسی رشد در کودکان و نوجوانان

نویسنده:

(8 صفحه - از 22 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : قرآن، کودکان، پیامبر، دینی، کتاب، داستان‌های، خدا، آموزش، دانش‌آموزان، آموزش قرآن

خلاصه ماشینی: "استراتژی‌های تدریس و یادگیری قرآن همگام با روان شناسی رشد در کودکان-نوجوانان استاد ناصر باهنر (به تصویر صفحه مراجعه شود) قرآن،کتاب الهی دین اسلام-آخرین کتاب آسمانی است که برای راهنمایی-تربیت انسان از سوی خداوند بر حضرت محمد صلی الله علیه-آله نازل شده است. 2-درس قرآن مشکل-خسته کننده تلقی‌ نشود،به این منظور لازم است به وسیله‌ روش‌های ساده‌ای دانش آموزان را با خواندن‌ راحت-آسان آن آشنا کرد تا در شناخت و خواندن کلمات دچار اشکال نباشند-از طرفی‌ ساعات درس قرآن باید با تفنن-تنوع‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) خاصی همراه باشد،مثلا یکی از دانش آموزان برای چند دقیقه با آهنگ‌ دلنشین-جالبی قرآن را بخواند،چون‌ خواندن قرآن با صدای خوب تأثیر دیگری در روح شنوندگان دارد،همچنین اگر تابلوهای‌ زیبائی از آیات قرآن با ترجمه در دسترس‌ باشد،در کلاس نصب شود-نیز اگر از نسخه‌های چاپی-خطی زیبای قرآن در دسترس باشد،ارائه شود. 3-معلومات قرآنی را باید بتدریج به‌ کودکان یاد داد-این کار را می‌توان در سال‌های پائین‌تر با مطالبی ساده آغاز کرد و کم‌کم آنها را توسعه بخشید،مباحثی مانند تقسیمات قرآن-سور که به صوت عملی-یا نشان دادن آنها در قرآن انجام می‌شود (به تصویر صفحه مراجعه شود) و اشاره به بخش‌های گوناگون،مطالب‌ قرآنی به صورت یک تقسیم‌بندی ساده-در سال‌های بالاتر مطالبی چون تاریخچه نزول‌ قرآن-جمع‌آوری آن به صورت داستانی و ساده،قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام صلی الله علیه-آله‌ پس از بحث معجزه-ماجراهای مربوط به‌ تحدی قرآن-ناتوانی مردم در،آوردن حتی‌ یک آیه مثل آن،طرح بحث‌های ساده درباره‌ قرآن به عنوان منبعی صحیح،متخذ از وحی و نزول آن به صورت کتاب آسمانی انسان‌ها می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.