Skip to main content
فهرست مقالات

بر کرانه غدیر

نویسنده:

(13 صفحه - از 7 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : غدیر، قرآن، قوانین علمیه قرآن، اسلام، قوانین علمیه قرآن کریم، قوانین، تغییر بودن قوانین علمیه قرآن، وصی، پیامبر، فطرت

خلاصه ماشینی: "در زمان حضرت نوح(علیه السلام)مردم شهرنشین‌ شده بودند احکام زیادتری به آنها ابلاغ شد-همین طور تبیین احکام‌ الهی توسط انبیاء ادامه یافت تا به حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی الله علیه-آله)رسید که احکام ابلاغی ایشان به امر الهی به مردم تا یوم القیامه استمرار دارد-هر چه عقل-علم مردم بیشتر می‌شود پرده‌ها و صحنه‌های جدیدتری از علل وضع احکام اسلامی مشخص می‌گردد و محسنات قوانین قرآن معلوم می‌شود. ناد علیا مظهر العجایب‌ کل هم-غم سینجلی تجده عونا لک فی النوایب‌ بولایتک یا علی یا علی یا علی(به تصویر صفحه مراجعه شود) lشریعت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(صلی الله علیه-آله)تا ابد بماند-لذا قوانین‌ علمیه قرآن مناسب با نیازهای فطری انسان تا یوم القیامه نازل گشت، قوانینی که تمامی ابعاد وجودی انسان-نیازهای پیرامونی آن را تا آن‌ زمان در بر می‌گیرد،منتها همهء احکام-توضیحات آن در قرآن نیامده و پیامبر اکرم(صلی الله علیه-آله)به امر خدا دوازده نفر را تعیین می‌کند تا وصی بوده و کتاب خدا را حفظ نموده-به بیان احکام دین-تفسیر قوانین قرآن برای‌ هدایت-رشد-کمال بشر در تمامی ابعاد بپردازند،خداوند،توضیح و تفسر-شرح کلیات-اصول قرآنی را بر عهدهء رسول اکرم(صلی الله علیه-آله) می‌گذارد تا مصادیق واقعی(انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل‌ البیت-یطهرکم تطهیرا)61ی(قل تعالوا ندعوا ابنائنا-آبائکم)71 ی(انا اعطیناک الکوثر،فصل لربک وانحر)81را مشخص سازد. پیامبر اکرم(صلی الله علیه-آله)تمام مسلمانان را برای حجة الوداع فراخواند-مسلمانان از 07 هزار نفر تا 041 هزار نفر یا بالاتر بیایند-در برنامهء حج شرکت کنند-معرفی علی(علیه السلام)را به‌ عنوان وصایت-امامت بشنوند تا زورمندان نتوانند آن را حذف کنند و این زمینه‌سازی در قالب وحی غیر قرآنی بود چرا که اگر به صراحت نام‌ علی(علیه السلام)در قرآن می‌آمد عده‌ای تحمل نمی‌کردند-کمر به حذف و نابودی این بخش از قرآن می‌بستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.