Skip to main content
فهرست مقالات

پایان قرن چهاردهم و آغاز قرن پانزدهم هجری قمری/ یک تحلیلی سیاسی از واقعه هجرت

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 103 تا 118)

کلید واژه های ماشینی : سیاسی ،هجری ،اسلامی ،هجرت ،قرن پانزدهم هجری ،مدینه ،قرن چهاردهم ،استعمار ،غرب ،جهان اسلام ،جهان ،تاسیس حکومت اسلامی ،قرن چهاردهم هجری ،تاسیس جامعه حکومت اسلامی سرزمین ،رهبری سیاسی جهان مسلمان ،سرزمین‌های ،رهبری سیاسی ،استعمار غربی ،حکومت اسلامی ،مهاجرت ،هجرت محمد ( ص ) ،فلسفه سیاسی غرب براساس تاریخ ،امت ،محمد ( ص ) ،نظام سیاسی ،نظام و رهبری سیاسی ،جهان مسلمان ،جامعه ،معاهده ،مکه

خلاصه ماشینی:

"بعضی موضوعات لازم برای این‌ تحقیقات می‌تواند عبارت باشد از:بررسی وضع جهان اسلام در قرن چهاردهم، تجزیه و تحلیل علمی،سیاسی و تاریخی وقایع جهان اسلام در قرن چهاردهم،علل‌ کاستی نفوذ قدرت جهان در این قرن،عل سقوط قدرت سیاسی‌ مسلمانان در این قرن،علل سقوط خلافت عثمانی،توطئه غرب علیه جهان‌ اسلام و کوشش در سقوط دولت عثمانی به منظور تجزیه سرزمین‌های مسلمان‌ و باستعمار کشیدن آن،پیدایش صهیونیسم در جهان و همکاری آن با استعمار علیه جهان مسلمان و تاسیس پایگاه صهیونیست-استعماری-امریکائی اسرائیل‌ در سرزمین‌های مسلمان،پیدایش شکل تازه استعمار کمونیستی در جهان و کوشش‌ در راه سهم گیری در جهان اسلام از راه تبانی استعمار غرب و شرق علیه‌ سرزمین‌های اسلامی و امت مسلمان،گسترش استعمار غربی-کمونیستی و در نتیجه نفوذ فلسفی سیاسی غیر اسلامی در جهان مسلمان و جایگزین شدن‌ ارزشها،چهارچوب‌ها و معیارهای سیاسی غیر اسلامی و سرانجام پیدایش نظامهای‌ سیاسی غیر اسلامی در کشورهای مسلمان در قرن چهاردهم هجری،چگونگی‌ بهره‌گیری از تجربیات تلخ گذشته در راه بهبود وضع سیاسی،اقتصادی و اجتماعی‌ خلق مسلمان جهان و خلق مستضعف جهان به‌طور کلی در آینده و در قرن پانزدهم‌ تحقق نسبی انقلاب اسلامی ایران ثابت می‌کند که اسلام حتی پس از ارزشهای‌ سیاسیـ-اقتصادی-اجتماعی اسلام را در راه،ایجاد تحولی که برای جهان‌ در این مرحله از تاریخ ضروری است دارا می‌باشد و بنابراین مفید و حتی ضروری‌ بودن تحقیقهای پیشنهادی را روشن می‌کند. با این ترتیب هجرت محمد(ص)از مکه به مدینه نمی‌تواند مفهوم و توجیهی جز تحقق آخرین رکن و شرط تاسیس حکومت اسلامی داشته باشد، یعنی اعلان و استقرار اسلام به‌عنوان یک نظام کامل زندگی فردی و اجتماعی‌ فراگیر(از جمله سیاسی)در منطقه‌ای که حداقل شرایط استقرار دولت اسلامی‌ فراهم آمده بود و نمی‌توان آن را به فرار محمد(ص)از مکه به مدینه و یا حتی‌ دعوت محمد(ص)به وسیله مردم برای حل اختلافات(داوری)در مدینه‌ دانست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.