خلاصه ماشینی:
"اما آیا جهان تغییری کرده و وضعیت بشر برای زیستن در این کره خاکی بهتر شده است که کاریکاتورهای قرن بیست و یکم اینگونه سرخوشانه و هزلآمیز،فارغ از پرداختن به درد و رنج،به وفور یافت میشوند؟ جواب هرچه باشد،اما اندوه و تلخاندیشی اگرچه اثر هنری را میپالاید،اما همیشه مجذوبکننده نیست و بسیاری این توان را ندارند که از لابهلای لایههای درد، اندوه،خشم و نفرت،که در کارهای بسیاری ازهنرمندان مستور است،برقههای نور و امید کشف کنند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) به تاریخ کاریکاتور که میاندیشم،کاریکاتور چهره را فارغ از اندوه و درد مییابم!چرا کاریکاتورهای چهره تلخ نیستند؟بیشتر کاریکاتورهای چهرهای که دیدهام،حتا آنها که بر سفاهت و بلاهت یک فرد و یا توحش و تحجر او صحه گذاشتهاند،بهجای آن که دردآور باشند،خندهدار بودهاند؛خندهای که بیننده از ته دل بر حماقت بشر سر میدهد!این را میتوان تفاوت مهم کاریکاتور چهره با انواع کاریکاتور دانست.
کروگر،نهفقط به دلیل اغراق های متحیرکنندهاش و طراحیهای قدرتمندش از بهترینهای تاریخ کاریکاتور است،بلکه بهخاطر تنوع (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) تکنیکی و شیوهء رنگگذاریاش نیز قابل ستایش است."