Skip to main content
فهرست مقالات

مراکز چند رسانه ای با چه وسایلی

مترجم:

(22 صفحه - از 251 تا 272)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، چندرسانه‌ای، دانش‌آموزان، آموزگاران، وسائل، فهرست، برگه‌ای، مواد آموزشی، محل تولید مواد آموزشی، شنیداری

خلاصه ماشینی: "اشیائی که در آموزش بکار می‌رود(ماشینهای آموزش‌دهنده، چرتکه،بازیهای شبیه‌سازی و غیره) بنابراین قبل از تعیین اولویت‌ها و تهیه مواد باید به سئوالات زیر پاسخ داد: -امکانات مدرسه برای خرید مواد در محل تا چه‌حد است؟ -امکانات دریافت کمکهای مالی از منابع خارجی چقدر است؟ -چه نوع نرم‌افزارهائی را می‌توان از طریق تسهیلات تکنیکی،منابع، شاگردان و کارمندانی که قبلا در مدرسه بودند،تولید کرد؟ در میان دلایلی که تولید در محل را محق می‌سازد سه نکتهء زیر قابل‌ ذکر است: -استفاده از پس‌اندازهای مالی احتمالی، -نیاز به دبیزه‌ها و مدارک دسته اول در زمینهء نیازهای هریک از مراکز. (انتخاب یک راه سادهء بصری می‌تواند بهترین‌ واسطه و معیار کار باشد) گزینش یک روش واحد برای تنظیم کتاب و رسانه‌های دیداری و شنیداری در یک مرکز چندرسانه‌ای که مرادش بالا بردن کیفیت آموزش به‌ کمک این نوع مواد می‌باشد،شرطی لازم و ضروری است. دبیرستان ولتر(ژنو) مراکز چندرسانه‌ای‌ کجا برای تبدیل یک کتابخانهء آموزشگاهی به یک مرکز چندرسانه‌ای ابتدا باید اعمال زیر انجام گیرد: -تنظیم مجدد فضای موجود -توزیع مجدد منابع موجود -تغییر شکل قسمتهای مطالعه فضائی که به مرکز چندرسانه‌ای اختصاص دارد باید به طریق زیر تقسیم‌ شود: -محلی برای مطالعات گروههای کوچک و مطالعات انفرادی -تسهیلاتی جهت نگهداری مواد آموزشی(چاپی و غیرچاپی)که‌ باید به محل مطالعه نزدیک باشد. -تسهیلاتی برای نگهداری و توزیع دستگاههای فنی -کارگاههائی جهت تولید مواد آموزشی در قسمتهای مطالعه باید کلیه مدارک اعم از چاپی و دیداری و شنیداری‌ در اختیار و در دسترس دانش‌آموزان باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.