Skip to main content
فهرست مقالات

در آموزش دینی مدارس، مشکلات بسیار و دستاوردها کم است

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : دینی، مدرسه، آموزش و پرورش، قرآن، تربیت دینی، آموزش دینی مدارس، تربیت دینی نسل جوان، ستاد، نسل جوان، مشکلات، دانش‌آموزان، ستاد اعتلا و هماهنگی دروس، آموزه‌های دینی، هماهنگی دروس دینی، باورها، خدا، تربیت دینی دانش‌آموزان، اهداف تربیت دینی نسل، تربیت دینی دانش‌آموزان مهم‌ترین، هماهنگی، نظام آموزش و پرورش، رفتار، مدیر، باورهای دینی و آموزه‌های قرآنی، آموزش و پروش، مدیر مدرسه، اهداف، پرورش در ستاد اعتلا، دست‌یابی به تربیت دینی، برنامه‌ریزی درسی در نظام آموزش

خلاصه ماشینی: ") و در هدف‌گذاریها،همسو باشند،در چنین بستری تربیت دینی متولد خواهد شد و در غیر اینصورت،اگر خانواده در تضاد با مدرسه عمل کند و یا مدرسه‌ مغایر با فرهنگ اجتماعی حرکت کند،نه‌تنها این تعارض‌ها منجر به تربیت‌ نخواهد شد،بلکه آسیب‌های روانی و تربیتی را برای نسل جوان به همراه‌ خواهد داشت. به نظر شما این سه عنصر مهم در جامعه امروز ما بیش از آنکه در این مسیر با یکدیگر همسو و همراه باشند،در تقابل باهم قرار ندارند و آیا این تعارض‌ها در عمل منجر به همان آسیب‌های تربیتی مورد اشاره به نسل جوان نشده است؟ قطعا هرکدام از این نهادها با شناخت و فهمی که از تربیت دینی دارند، فعالیتها و برنامه‌هایی را انجام دادند که برخی از فعالیتها،اهداف،روشها و خطمشی‌های آن‌ها با یکدیگر همسو و هماهنگ بوده و در برخی از موارد همسو نبوده و مع الأسف برخی تعارض‌ها و تقابل‌ها بین روشها،اهداف و خطمشی‌های حاکم وجود داشته است. در حال حاضر حدود 2 سال از عمر ستاد اعتلاء می‌گذرد،با توجه به اینکه‌ مهم‌ترین هدف و کارکرد این ستاد ساماندهی مطلوب دروس دینی،عربی و قرآن و فراهم آوردن زمینه برای دستیابی به تربیت دینی نسل جوان است. هماهنگ کردن به چه معنا؟فکر نمی‌کنید کاری فراتر از هماهنگی باید در این‌ خصوص انجام شود و اساسا بسیاری از کارهای انجام شده قبلی،حتی شیوه‌ ارائه پیامهای دینی و قرآنی به دانش‌آموزان باید اصلاح شود؟ یکی از اشکالات مهم در عملکرد قبلی ما،بمباران تبلیغی نسل جوان‌ در موضوعات دینی بوده که به گونه‌ای اشباع کاذب در آنها ایجاد کرده است."

صفحه:
از 16 تا 19