Skip to main content
فهرست مقالات

؟بچه های قرآنی فراموش شده اند...

(4 صفحه - از 17 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : قرآن، قرآن کریم، آموزش، آموزش و پرورش، بچه‌های قرآنی فراموش‌شده، بچه‌های قرآنی فراموش، مراکز دار القرآن، دار القرآن، دار القرآنها، تجوید، روخوانی، حفظ قرآن کریم، رشته اختصاصی مفاهیم قرآن، اداره آموزش و پرورش، دانش‌آموزان، مدیر، قرآن‌آموزان، ماده، مفاهیم قرآن کریم، رشته اختصاصی قرائت قرآن، مدیران مراکز دار القرآن، نیروی انسانی دار القرآنها، حقوق، وزارت آموزش و پرورش، رشته ویژه حفظ قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی، اهداف، دار القرآن الکریم، کمک‌های، آموزش روخوانی

خلاصه ماشینی: "گلستان قرآن به منظور ارائه تصویری کلی(هرچند ناقص)از چند و چون گذران اوقات مراکز دار القرآن کریم در کشور،با برخی از مدیران این مراکز به‌ گفت‌وگو نشسته است که در پی می‌آید: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جواد اسدزندی با یازده سال سابقه تدریس و آشنا به علوم‌ قرآنی،از تربت جام اولین کسی است که با اشتیاق و حوصله به‌ سوالات ما پاسخ می‌دهد. » وی ضمن انتقاد از شعار غیر دولتی کردن دار القرآنها معتقد است: «امر قرآن به عنوان یکی از اساسی‌ترین مباحث نظام جمهوری‌ اسلامی باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و خیلی به آن بها داده شود. ضمن‌ برنامه‌ها،مواد درسی و محتوای آموزشی دار القرآن الکریم رای صادره در دویست و سی امین جلسه کمیسیون معین شورای عالی‌ آموزش و پرورش مورخ 9731/3/3 به استناد ماده 3 اساسنامه دار القرآن مصوب ششصد و سی و هشتمین‌ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برنامه‌های این‌گونه مراکز شامل‌ سه دوره آموزشی در 01 سطح و یک رشته ویژه به شرح زیر اعلام‌ می‌گردد: ماده 1)دوره مقدماتی هدف: قرآن آموزان در این دوره ضمن گذراندن دو سطح با روخوانی و روانخوانی قرآن مجید آشنا می‌شوند. » تعریف چارت سازمانی و ساختار مناسب با روح و رسالت مراکز دار القرآن از جمله‌ دیگر ضروریاتی است که اگر از همین آغاز کار مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد، دلسردی در نیروها و کسالت و جمود در کارایی این مراکز ایجاد خواهد کرد."

صفحه:
از 17 تا 20