Skip to main content
فهرست مقالات

از نظام آموزشی ناامید شده ایم

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 21 تا 26)

خلاصه ماشینی:

"نکته دوم اینکه،با توجه به اینکه قرآن مناسب‌ترین منبع برای بسترسازی کار تربیتی دانش‌آموزان است،از دید ما جوهر کار تربیتی متصل شدن دانش‌آموزان و نوجوانان با روح قرآنی است و اگر ما در آموزش و پرورش بتوانیم این حلقه وصل‌ را ایجاد کنیم و بتوانیم دانش‌آموزان را با معارف و روح قرآنی آشنا کنیم،می‌توانیم‌ خیلی موفق باشیم. یک حوزه‌ ماموریتهای رسمی است که از طریق برنامه‌ریزی درسی انجام می‌دهد که عمدتا تکیه بر آموزش مهارتهای قرآنی و دینی است،که خوشبختانه با تلاشی که شد، تقریبا ما در همه پایه‌ها،آموزش قرآن را به عنوان یک درس مستقل برای همه‌ دانش‌آموزان داریم. *اما آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت دینی نیروهای انسانی جامعه ایفا می‌کند و اگر در دل این وزارتخانه با چیزی حدود یک میلیون پرسنل و نیروی انسانی شاغل به‌ خدمت و بویژه در حوزه ستادی آن،آموزه‌های قرآنی جلوه‌ای در اندیشه،رفتار و کردار آنها نداشته باشد،چطور شاهد انتقال چنین فرهنگی به نسل جوان و نوجوان خواهیم‌ بود؟مسائلی مثل آزادی بیان،انتقادپذیری و... البته اشکالات و نواقصی هم وجود دارد ولی با توجه به اینکه سیاستهای آموزش و پرورش هم متاثر از سیاستهای دولت است و سیاست دولت بر این است که ما بتوانیم فهم مسائل دینی و اعتقادی را از آن حالت‌ یک بعدی و یک طرفه خارج کنیم و اجازه بدهیم با تنوع عقیده‌ها و سلیقه‌ها و افکار انتخاب را بر عهده خود معلمین و دانش‌آموزان بگذاریم و ما بتوانیم به جای اینکه‌ نقش قیمی بر آموزش و پرورش داشته باشیم،نقش بسترسازی برای انتخاب آنها ایفا کنیم."

صفحه:
از 21 تا 26