Skip to main content
فهرست مقالات

نشر/ «ایزوتسو» و مفاهیم اخلاقی قرآن

مصاحبه شونده:

(7 صفحه - از 20 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : ایزوتسو، مفاهیم اخلاقی قرآن، مفاهیم اخلاقی، قرآن مجید، زبان، زبانشناسی، مفاهیم اخلاقی دینی، کتاب مفاهیم اخلاقی دینی، کتاب، ساختار مفاهیم اخلاقی دینی، ساختار اصطلاحات اخلاقی در قرآن، عنوان ساختار مفاهیم اخلاقی، نشر ایزوتسو و مفاهیم اخلاقی، ترجمه، نشر، قرآن مجید چاپ، ترجمه ایزوتسو از قرآن، فرهنگ، در قرآن، کتاب ساختار مفاهیم دینی، ایران، معناشناسی، دکتری در رشته زبانشناسی، ویرایش جدید، ارتباط، قرآن و کتاب ساختار مفاهیم، رشته زبانشناسی همگانی، دانشگاه، ارتباط میان زبان و فرهنگ، ویرایش جدید در عنوان کتاب

خلاصه ماشینی: "اگرچه بیشتر کارهای نوشتاری او در ارتباط با موضوعات‌ تاریخی است،ولی در زمینه موضوعات قرآنی نیز کتابهایی از فریدون‌ بدره‌ای انتشار یافته است که از آن جمله می‌توان به تالیف«کورش‌ کبیر در قرآن مجید و عهده عتیق»و ترجمه«مفاهیم اخلاقی دینی در قرآن‌ مجید»اثر ایزوتسو و«واژه‌های دخیل در قرآن»اثر آرتور جفری اشاره‌ کرد. در مقاله دوم،تحت‌ عنوان«ایزوتسو و بازشناخت تطبیقی مفهوم ایران»نیز نویسنده محترم نامی از کتاب مفاهیم اخلاقی دینی در قرآن مجید نمی‌برند،ولی در آخر مقاله قرآن‌دوستان‌ و قرآن‌پژوهان را به خواندن«این کتاب تحقیقی ارزشمند»فرا می‌خوانند،معلوم‌ نیست این خوانندگان و پژوهندگان این تحقیق بی‌نام نشان را از کجا باید به‌ دست آورند. باری،این ویرایش دوم را من در سال 0631 به فارسی ترجمه کردم و از سوی انتشارات قلم تحت عنوان ساختار مفاهیم اخلاقی-دینی در قرآن مجید چاپ شد این چاپ به علت شتابزدگی و استفاده از«پانچ کارت»چاپ زیبنده‌ای‌ که شایسته چنین کتابی باشد از کار درنیامد و حتی برای آنکه حجم کتاب زیاد نشود ترجمه آیات در آن آورده نشد. یکی زبان و جادو:بررسیهایی در نقش جادویی‌ گفتار نام داشت که از سوی مؤسسه تحقیقات فیلولوژی(فقه اللغوی)دانشگاه‌ کیو در 6591 چاپ شده بود و دیگری ساختار اصطلاحات اخلاقی در قرآن: بررسی در معناشناسی(9591)که آن نیز از سوی همان دانشگاه چاپ شده بود و ظاهرا مجلد دوم از سلسله انتشارات آن دانشگاه درباره زبانشناسی و معناشناسی‌ بود. ایزوتسو این نکته را به خوبی‌ دریافته بوده است و به همین دلیل عنوان کتابش را در ویرایش دوم از ساختار اصطلاحات اخلاقی در قرآن به ساختار مفاهیم اخلاقی دینی در قرآن تغییر داده‌ است."

صفحه:
از 20 تا 26