Skip to main content
فهرست مقالات

«مهر» را با قرآن آغاز کنیم

(2 صفحه - از 12 تا 13)

خلاصه ماشینی:

"گرچه روند آموزش قرآن در مدارس کشور ما همچون سایر مباحث و مضامین‌ آموزشی،متحمل تغییرات و تحولات بسیار بوده و چه بسا از اعمال سلایق‌ شخصی برنامه‌ریزان این بخش نیز در امان نبوده است و گرچه دست کم طی‌ دو دهه اخیر،گسترش آموزش قرآن در مدارس و تأکید بر افزایش تواناییهای‌ روخوانی،قرائت و روانخوانی و فهم قرآن برای دانش‌آموزان،بیش از هر زمان‌ دیگر شعار اصلی و اولیه گردانندگان نظام آموزش و پرورش کشور بوده است،اما بنا به دلایلی از جمله فقدان برنامه درسی جامع و مشخص و به تبع آن نبود جایگاه‌ تبیین شده و عدم تعریف اهداف درست و روشمند برای واحد درسی قرآن کریم، نبود ضوابط و معیارهای علمی و دقیق برای تعیین محتوای آموزشی و روشها و شیوه‌های تدریس مناسب قرآن در مدارس،کمبود امکانات و وسایل‌ کمک‌آموزشی و نیروی انسانی آموزش دیده و کارآمد و..."

صفحه:
از 12 تا 13