خلاصه ماشینی:
"تبدیل موزه هنرهای معاصر به کانون بحثهای جدی فرهنگی-هنری و توسعه روابط بین المللی بین هنرمندان ایرانی و موزهها و دوسالانههای تخصصی سیاستی دیگر بود که در این دوره دنبال شد.
در سالهای مدیریت شما چه ویژگیها و چه نواقصی وجود داشت؟ مهمترین ویژگی دوران مدیریت بنده عبور دادن کاروان هنرمندان هنرهای تجسمی از میان سه نوع مدیریت در سه دوره وزارتی بود؛یعنی مدیریتی که در وزارت آقای خاتمی و با خط مشی و طرز تفکر ایشان برنامهریزی شده بود توانست در دوران وزارت آقای دکتر لاریجانی و مهندس میرسلیم در وزارت ارشاد کار را کمابیش با همان انگیزهها و سیاستگذاری دوران خاتمی پیش ببرد و جامعه هنری را از گزند تغییر سیاستها و راهبردها و اعمال سلیقهها مصون نگه دارد.
ورود هنرمندان به جشنوارههای معتبر خارجی و برپایی نمایشگاههایی به منظور معرفی آثار هنرمندان ایرانی از دیگر برنامههایی بود که مجددا پیگیری شد و توفیق نسبی هم حاصل شد؛ولی به دلیل فضای منفی بین المللی نسبت به جمهوری اسلامی در آن ایام،کشورها کمتر استقبال کردند و از این طرف هم نهاد غیر دولتی فعال که بتواند جای خالی دولت را پر کند،وجود نداشت.
اگر در این دوره مدیریت موزه هنرهای معاصر را بر عهده داشتید،چه طور عمل میکردید؟آیا طرح و برنامههای آن سالها امروز هم کار کردی دارد؟ مولا علی میفرماید:«فرزند زمان خویشتن باش!»حکایات و قصههایی که نقل شد،متعلق به اوایل دهه هفتاد-یعنی در حدود هفده سال پیش است.
مثلا استفاده از زمین پارکینگ موزه برای مرکز تولید و عرضه آثار هنری و نظایر آن در حال حاضر با توجه به فضای متعدد و متنوعی که ایجاد شده و ورود بخش خصوصی به این موضوع،که دخالت دولت را غیر ضروری کرده،این طرح هم منتفی است."