خلاصه ماشینی:
"او با نوشتن این متن در حقیقت قصد دارد بر پیشفرضهای خوانندگان،از آثاری که مورد بحث قرار میدهد،خط بطلان بکشد و تأکید کند:آنچه ما بر دیواره غارها کشف کردهایم،کاربردی در راستای حوزه عمل انسان پیشاتاریخی داشته و آنچه از هنرمندان بزرگ هنر مدرن میبینیم،مرتبط با تفکر و فرهنگ حادث در اثر است.
اگرچه چنین نگاهی به هنر،در نگاه منتقدان پس از گامبریج و خصوصا تئوریسینهای هنر پستمدرن به مثابه یک زیباییشناسی اروپامحور،مورد نقد قرار گرفته و امروزه دیگر مورد بحث نیست؛اما آنچه گامبریج از حضور زمینههای اجتماعی و تاریخی در اثر هنری روایت میکند،همچنان منطقی به نظر میرسد.
در حقیت این تقابلهای دوتایی در آرای کانت،به نوعی نظام ارزشی مدرن،در مواجهه با نمودهای فرهنگی(هنر)تبدیل میشوند.
هرچند خود بنیامین سعی داشت از طریق تحلیل خصوصیاتی نظیر بازتولیدپذیری اثر هنری در دوران معاصر به این پرسش پاسخ دهد.
» در این میان نباید از یاد برد که تمامی آنچه درباره هنر نو میگوییم،در حقیقت ترجمان زیباییشناختی رسانه نو است."