خلاصه ماشینی:
"یک مثال ساده شاید این مطلب را روشنتر کند:برای بیان یک شکل هندسی به مخاطب از دو روش استفاده میکنیم: (به تصویر صفحه مراجعه شود) بسیاری از مضامین تصویری،قالب آن را دارند که مخاطب خود را به طور غریزی و غیر ارادی به واکنش سریع سوق دهند.
کمپانی نایک،در 1002،در حدود 962 میلیون دلار صرف پردازش و به کارگیری المانهای تصویری مناسب جهت ارتباطات و تبلیغات بصری خود و تقویت و شناسایی (هویت نام تجاری Brand Identity )نزد مخاطبین و مصرفکنندگان کرده است.
در اینجا نقش ارتباط تصویری و گرافیک در آغاز خلق یک هویت تجاری (Identity Brand) و در مراحل بعد تبلیغگر و پیامدهنده به پیامگیرنده یا مصرفکننده معرفی و مزایا و منافع خرید آن محصول برای مخاطب خود آشکار میشود.
زبان تصویر به مثابه زبانی جهانی و قابل فهم برای عموم ملیتها و اقوام گوناگون است که قابلیت انتقال اطلاعات بیشماری را در بین مخاطبین خود برقرار کند.
-Duncan Davies, -Jon Hanke,ááThe Psychology of Presentation Visuals."