خلاصه ماشینی:
"اما فقط تصویرگر دانستن این اشخاص اشتباه است؛چون قصد مسؤولین نیویورک تایمز-از ابتدای انتشار این صفحه-چاپ آثاری با موضوعات روز در قالب یک اثر هنری مستقل بود و نه تصویری وابسته به متن.
وقتی در اینترنت آثار مایکل ماتیاس پرشتل را یافتم،ابتدا فکر کردک که این آثار متعلق به هنرمندی دیگر با همین نام است، بخصوص که مایکل ماتیاس دوم در نشریه اشپیگل آلمان کار میکرد و آثارش کاریکاتور و رنگی بود،در حالیکه مایکل ماتیاس پرشتل،که من میشناختم،در نیویورک تایمز پرترههای سیاه و سفید میکشید و آثارش به تصویرسازی بیشباهت نبود.
اما زمانی که کارهای مایکل ماتیاس دوم را در سایت موزهای در شهر نیویورک پیدا کردم،به یاد آثار همکاران وی در نیویورک تایمز افتادم که سالهاست نحوه اجرای آثارشان از آثار پر هاشور به آثار رنگی تغییر کرده است.
همچنین باید به زمینههای فرهنگی و تاریخی کشور آلمان اشاره کرد که پرشتل در آثارش آنها را به نمایش درمیآورد؛همانطور که عنوان یکی از نمایشگاههایش،در 2891،در مونیخ،همین بود."