خلاصه ماشینی:
"در گرداب تجدد [یاددداشتی به بهانه یک پوستر] شهروز نظری وقتی از آخرین بیینال مجسمه تهران خارج شدم،از حضور این همه بدعت به شوق آمدم،اما بعد از چندی به این ماجرا رسیدم که این آثار بدیع بعد از پایان بیینال چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟آیا غالیدن هنر معاصر در نوآوری محض،ایجاد اتمسفر کاذبی نیست که اثر هنری را به شیئی آن هم از جنس بیکاربریاش تنزل میدهد؟ در واقع بسیاری از آثار آن بیینال و خیلی بیینالهای دیگر این سالها(از آنجایی که با مفهوم کاربری-نه کاربردی-ارتباط ندارند) سرنوشتی جز پوسیدن در گوشه حیاط و غلتیدن در مزبله پیدا نمیکنند و چه حیف!در گونههای دیگر هنر هم چنین اتفاقاتی پیش آمده است؛برای مثال وقتی از نمایشگاههای"خود سفارش"گرافیک دیدن میکنید،شاید دست آخر این سؤال در ذهنتان شکل بگیرد که این تصاویر بعد از نمایشگاه به چه کار میآیند و آیا این پوسترهای جسورانه راهی به دیوارهای شهر یا سفارشهای واقعی بازار عرضه و تقاضا پیدا خواهند کرد!؟ برخی از طراحان گرافیک دعوی این را دارند که صبوری در برابر سلیقه عمومی مثل خیلی از صبوریهای تاریخی در نهایت میل جامعه را تغییر میدهد."