خلاصه ماشینی:
"کمدقتی در ارائه متن فراخوان و محدود کردن ابعاد به هر بهانهای-حتا کوچک بودن فضای"موزه هنرهای معاصر"-مغایر با تفکر هنرمندانی است که در زمینه هنر رسانه نو فعالیت میکنند و ارائه و قبول چندین چیدمان (Installation) ،ویدئو (Video Art) ،یا ویدئو چیدمان (video installation) این پرسش را پیش میکشد که چرا اینگونه کارها-چه از نظر روند شکلگیری کار و چه از نظر اجرا- در کنار کارهایی قرار گرفتند که شاید با اعتماد کامل به صادقانه بودن بندهای فراخوان و به شیوه مرسوم ارائه شده بودند.
اگر گفته"رزالیندا کراوس"را بپذیریم که به خاطر پیشرفت بسیار فراگیر تکنولوژی امروز ما در شرایط فرارسانهای (Post-Medium) قرار داریم و اصولا رسانه یا ابزاری که مورد استفاده قرار گرفته است چندان مهم نیست،و در عین حال بپذیریم که واژههای مجسمهسازی و نقاشی دیگر چندان معاصر به حساب نمیآیند؛آیا درست است که یک اثر بسیار مهم به خاطر داشتن ابعادی مغایر با محدوده نمایشگاه جای خود را به چند اثر متوسط یا ضعیف بدهد؟ با همه احترامی که برای هیأت داوران قائلم،ای کاش از داوران و هنرمندان فعال در این زمینه استفاده میشد تا در راستای جریانی که از 0731 تا 5731 به صورت خودجوش فردی یا گروههایی کوچک آغاز شده بود و در 1831،2831 و 3831،با حمایت"موزه هنرهای معاصر"،با عناوین نمایشگاه هنرهای مفهومی،هنر جدید دو و هنر جدید سه برگزار شد،به برایند بهتری دست پیدا میکردیم."