Skip to main content
فهرست مقالات

قرآن باید در فضای رسانه ای حضور مستمر داشته باشد

(3 صفحه - از 18 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : قرآن، رسانه‌ای، مخاطب، فضای رسانه‌ای حضور مستمر، فضای ذهنی مخاطب تعریف، پیام، گلستان قرآن، روزنامه، فضای رسانه‌ای شکل، نشریات قرآنی، ایجاد فضای ذهنی به‌وسیله رسانه‌ها، فاصله، هفته‌نامه گلستان قرآن، نشریه هفتگی گلستان قرآن، تصور، فضای ذهنی، مفهوم، هفته‌نامه، میزان حضور رسانه، تعریف، اخبار، رسانه‌ای نشریات قرآنی، شکل، بحث نشریات قرآنی، فعالیت‌های قرآنی، گلستان قرآن عنوان، کار اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی، نشریه نخستین هفته‌نامه قرآنی، مطبوعات قرآنی، کار

خلاصه ماشینی: "گزارش در رویارویی خوانندگان با سردبیر گلستان قرآن عنوان شد: قرآن باید در فضای رسانه‌ای‌ حضور مستمر داشته باشد «یک نشریه قرآنی باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان نشریه‌ای‌ پیشرو در این زمینه سخن گفت؟»در نشستی که‌ در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌ برگزار شد،علی اصغر رمضان‌پور،سردبیر هفته‌نامه گلستان قرآن در بحثی مبسوط به‌ کارکردهای رسانه‌ای نشریات قرآنی و ویژگی‌های مخاطبان و رسانه‌ها و فضای‌ بین الاذهانی که از سوی رسانه‌ها در جهان‌ کنونی ایجاد می‌شود و نیز مختصات نشریه‌ هفتگی گلستان قرآن(که از آن به عنوان‌ نخستین نشریه هفتگی قرآنی جهان اسلام یاد می‌شود)اشاره کرده،به دسته‌بندی مخاطبان‌ آن پرداخت و گفت:آنچه در بحث نشریات‌ قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد،قرآن با مفهوم‌ بین الاذهانی آن است؛واقعیت بین الاذهانی‌ مفهومی است که در جامعه شکل می‌گیرد و ما براساس آن مفهوم،نسبت به آن واقعیت موضع‌ می‌گیریم و عمل می‌کنیم. لذا،اثر رسانه‌ای که یک‌ هفته‌نامه بر روی فضای‌ ذهنی خواننده می‌گذارد با اثر ذهنی حاصل از ماهنامه،فصل‌نامه‌ یا سالنامه‌ قابل مقایسه نیست استقبالی که بی‌نظیر بود در همین جلسه سید مرتضی نجفی قدسی نیز دربارهء صفحه قرآنی روزنامهء اطلاعات توضیحاتی داد و گفت:پس از انقلاب و با توجه به فضای مناسبی که برای‌ فعالیت‌های قرآنی فراهم شد به صورت با لقوه این امکان وجود داشت که موضوعات‌ مناسبی در این زمینه مطرح و به آن پرداخته شود."

صفحه:
از 18 تا 20