چکیده:
با پیشرفت فناوری و رقابتیتر شدن شرایط بازار در بخشهای مختلف تولیدی و خدماتی،مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب میشود.در این تحقیق تأثیر متغیرهای رضایتمندی مشتری،اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان در بخش خدمات مالی مورد بررسی قرار گرفته است،جامعه آماری این تحقیق 261 نفر از مشتریان بانک رفاه در مناطق مختلف شیراز میباشد، اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده و با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه،همبستگی متغیرها مورد آزمون قرار گرفته است.
یافتههای این پژوهش نشان میدهد که همبستگی مثبت بین متغیرهای رضایتمندی مشتری،اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری با وفاداری رفتاری و نگرشی وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"در این تحقیق تأثیر متغیرهای رضایتمندی مشتری،اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری بر وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان در بخش خدمات مالی مورد بررسی قرار گرفته است،جامعه آماری این تحقیق 162 نفر از مشتریان بانک رفاه در مناطق مختلف شیراز میباشد، اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده و با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه،همبستگی متغیرها مورد آزمون قرار گرفته است.
یافتههای این پژوهش نشان میدهد که همبستگی مثبت بین متغیرهای رضایتمندی مشتری،اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری با وفاداری رفتاری و نگرشی وجود دارد.
روش تحقیق با توجه به اینکه هف اصلی این پژوهش یافتن روابط علت و معلولی میباشد و از آنجا که در این تحقیق تأثیر یک متغیر مستقل بر متغیر وابسته یعنی تأثیر رضایتمندی مشتری،ارزش ویژه نام تجاری و اعتماد به نام تجاری بر وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی مشتری،مورد بررسی قرار میگیرد،روش تحقیق علی-تطبیقی21میباشد.
در اینجا درجه پیوند متغیرهای مستقل رضایتمندی مشتری،اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری بر روی متغیرهای وابسته وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی مشتریان را با استفاده از همبستگی پیرسون بررسی کردیم که نتایج زیر به دست آمد: 1.
نتایج به دست آمده نشان میدهد رابطه مثبت و قوی بین متغیرهای مستقل رضایتمندی مشتری،اعتماد مشتری به نام تجاری و ارزش ویژه سهم نام تجاری با متغیر وابسته وفاداری رفتاری و نگرشی وجود دارد."