Skip to main content
فهرست مقالات

میزگرد: پدیده وبلاگ، هفدهمین نشست «کتاب ماه کلیات»

(24 صفحه - از 42 تا 65)

خلاصه ماشینی:

"همه رسانه‌ها حتی بوق اتومبیل‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) معتمدنژاد:فکر می‌کنم که‌ وبلاگ را بتوان یک وسیله‌ یا یک ابزار گزارش و اطلاع‌دهی به حساب آورد و اگر وجه اجتماعی و عمومی آن غالب باشد می‌توان گفت وسیله گزارش‌ زندگی اجتماعی و یا به‌ عبارت دیگر تکیه‌گاه ارتباط اجتماعی یا یک معیار جدید ارتباط اجتماعی است. در واقع در چند سال اخیر وبلاگ به لحاظ ساختار محتوائیش به‌ اتکای ابزارهای تکنولوژیک که ابداع شده است،دارای تغییر و تحولاتی بود،ولی در رابطه با ساختارش در اینکه از عناصر ساختمانی معین و مشخصی متشکل است،هیچ تردیدی نیست و تمایز آن با سایر صفحات‌ اینترنتی کاملا مشخص است و از لحاظ کارکردی هم ابزاری است که در اختیار هر صنفی می‌تواند قرار بگیرد و کارکرد مورد نظر آنها را پیدا کند و از این لحاظ شاید بتوان گفت هیچ فرقی با صفات وب دیگر نداشته باشد به لحاظ اینکه یک مجله الکترونیکی از طریق آن منتشر شود،یادداشت‌نویسی شخصی شود لینکدونی‌ باشد یا چیزهای دیگر. چه طور در کشوری که تیراژ کتاب در بهترین حالت 5500 نسخه‌ است و پر فروش‌ترین رمان طی دو سال و نیم به 15 چاپ رسیده که بیشترین تیراژ آن 3500 نسخه بوده‌ است،یک وبلاگ،با نقل اینکه که مثلا امروز صبح چه کردم می‌توانند با این ضریب پایین نفوذ اینترنت، روزی 1000 تا 1500 تا و عددهای خیلی بالاتر بازدیدکننده و خواننده داشته باشد!حلقه مفقوده برای اینکه‌ ببینم چرا این اتفاق می‌افتد،شرایط اجتماعی امروز ایران است،یعنی فردیت هیچ جا نمی‌تواند به رسمیت‌ شناخته شود و هیچ کسی نمی‌تواند خودش را آن گونه که هست نشان دهد و در معرض داوری قرار بگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.