Skip to main content
فهرست مقالات

خدمات کتابخانه در نظریه و عمل

نویسنده:

(2 صفحه - از 96 تا 97)

خلاصه ماشینی:

"باکلند بر این باور است که دلایل دامنه گسترده‌ای از مشکلات ذهنی و عملی مربوط به‌ خدمات کتابخانه،درک ناقص آنچه که در این خدمات نهان است، می‌باشد،پس می‌کوشد تا شرح اجزای تشکیل دهنده کتابداری و طرح سؤالاتی چون:چرا از کتابخانه‌ها بیشتر استفاده نمی‌شود؟ چگونه فهرست‌ها و نظام‌های بازیابی باید ارزیابی شوند؟و... وی‌ در این دو فصل به این مبحث اشاره می‌کند که چگونه خدمات کتابخانه‌ به روشی که ارائه می‌شوند و میزانی که هستند فراهم می‌گردند؟ پس از آزمودن جداگانه پنج جنبه خدمات کتابخانه در بخش‌ دوم،بخش سوم در پی آن است که خدمت کتابخانه را به عنوان یک‌ کل،از جنبه‌های گوناگون بررسی نماید. بنابراین برخی از مسائل‌ مفهومی اساسی مربوط به خدمات کتابخانه که در بخش اول مورد بررسی قرا گرفته‌اند در پرتو عقاید بحث شده در بخش‌های دوم و سوم درباره بررسی می‌شوند:روابط بین بخش‌های یک کتابخانه؛ چرا کتابخانه‌ها متفاوتند؛معیارهای ارزشیابی نظام‌های بازیابی؛ اندازه مطلوب یک کتابخانه؛پیوستگی و یکپارچگی درونی خدمات‌ کتابخانه‌ای؛و ماهیت خوبی کتابخانه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.