Skip to main content
فهرست مقالات

رابطه استقلال میدانی و توانایی خواندن در دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1379 - شماره 6 (10 صفحه - از 73 تا 82)

کلیدواژه ها : سبک شناختی ،استقلال ،وابستگی میدانی ،توانایی خواندن ،مجموع شکلهای پنهان شده

کلید واژه های ماشینی : نمرات درس قرائت فارسی ،توانایی خواندن ،درس قرائت فارسی ،فرضیه‌های پژوهشی از تحلیل ،دختران بر پسران برتری ،استقلال می‌دانی ،قرائت فارسی ،اختلال خواندن ،نمرات توانایی خواندن ،عملکرد تحصیلی ،ناتوانی خواندن ،نمرات قرائت فارسی ،قرائت فارسی پسران ،رابطه معنی‌داری ،معنی‌داری ،توانایی خواندن و استقلال ،دختران دانش‌آموز وجود ،قرائت فارسی و استقلال ،پسران و دختران دانش‌آموز ،توانایی خواندن رابطه ،آزمون خواندن ،فارسی پسران و دختران ،توانایی خواندن و نمرات ،افراد مستقل از میدان ،پژوهشی ،شیوع اختلال خواندن ،بررسی نمرات ،افراد وابسته به میدان ،پسران برتری ،دانش‌آموزان وجود

این پژوهش بر روی 273 دانش‌آموز دبستانی اجرا گردید.پژوهشگر آزمودنی‌ها را به صورت تصادفی انتخاب نمود، برای بررسی فرضیه‌های پژوهشی از تحلیل مانوا استفاده گردید و نتایج زیر به دست آمد:رابطه معنی داری بین استقلال میدانی و توانایی خواندن(004/0 p)و همچنین بین استقلال میدانی و درس قرائت فارسی به دست آمد(0 p).بررسی نمرات درس قرائت فارسی نشان داد که دختران بر پسران برتری دارند(005/0 p).

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.