Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی اثر بخشی شیوه های اصلاح رفتار در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر 12-15 ساله شهر نائین

نویسنده:

(16 صفحه - از 1 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان گروههای آزمایشی ،پرخاشگری ،کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان ،اصلاح رفتار در کاهش پرخاشگری ،بررسی اثر‌بخشی شیوه‌های اصلاح رفتار ،دانش‌آموزان ،رفتار ،کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر ،رفتار پرخاشگرانه ،شیوه‌های اصلاح رفتار ،رفتاری پرخاشگری ،بررسی اثربخشی شیوه‌های اصلاح رفتار ،اقتصاد ژتونی در کاهش پرخاشگری ،خاموشی ،کاهش رفتارهای پرخاشگرانهء دانش‌آموزان ،میزان پرخاشگری دانش‌آموزان گروه آزمایش ،روش خاموشی در کاهش پرخاشگری ،دانش‌آموزان گروه آزمایش در مقایسه ،دانش‌آموزان گروههای آزمایشی تفاوت ،کاهش میزان پرخاشگری دانش‌آموزان گروه ،ژتونی و روش بهای پاسخ ،روش اقتصاد ژتونی و روش ،گروههای آزمایشی تفاوت معناداری ،امتیاز ،جریمه ،کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان مؤثر ،روش بهای پاسخ ،روش ،آزمون ،گروه گواه مؤثر

خلاصه ماشینی:

"با توجه به اینکه دورهء نوجوانی(15-12 سالگی)یکی از بحرانی‌ترین دوران زندگی فرد است و پرخاشگری در این دوران به ویژه در پسران شدیدتر از دختران می‌باشد،لذا در این تحقیق سعی شد تا با بررسی اثربخشی شیوه‌های اصلاح رفتار اقتصاد ژتونی،بهای‌ پاسخ(جریمه کردن)و خاموشی بر کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان پسر 15-12 ساله‌ در شهر نائین،موضوع به صورت نیمه تجربی مورد مطالعه قرار گیرد تا در این‌ رهگذر یک تحقیق کاربردی به ویژه برای استفادهء دست‌اندرکاران مسائل آموزش و پرورش انجام شود. برنامهء درمانی روش اصلاحی بهای پاسخ(جریمه کردن) از آنجا که شرط استفاده از جریمه کردن،آن است که فرد ابتدا مدتی تقویت شده باشد تا بعد بتوان مقداری از تقویت‌کننده‌های دریافتی او را پس از انجام رفتار نامطلوب پس گرفت، لذا در این روش،با دانش‌آموزان گروه آزمایشی شمارهء(3)این‌گونه قرارداد بسته شد: جلسهء اول-ابتدا 30 امتیاز در اختیار دانش‌آموزان قرار داده و با وی قرارداد بسته‌ شد که در صورتی که 4 امتیاز از این 30 امتیاز را حفظ کند،در پایان هفته قابل معاوضه با تقویت‌کنندهء اصلی مثلا کلاسور است. جدول 3-مقایسهء میانگین‌های گروه آزمایشی شمارهء(3)و گواه در مرحلهء دوم ارزیابی‌ t محاسبه شده از مقدار بحرانی جدول در سطح اطمینان 99 درصد بزرگتر است‌ و نشان می‌دهد تفاوت مشاهده شده بین میانگین‌ها معنادار می‌باشد،به عبارت دیگر روش بهای پاسخ(جریمه کردن)در کاهش پرخاشگری دانش‌آموزان گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه مؤثر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.