Skip to main content
فهرست مقالات

تضاد میان دین و دین زدایی در دنیای نوین و نقش آموزش در نگاهداری، انتقال و ترویج فرهنگ اسلامی

نویسنده:

مترجم:

ISC (13 صفحه - از 152 تا 164)

کلید واژه های ماشینی : اسلامی ،دینی ،غرب ،مادی ،فرهنگ ،زندگی ،فلسفه ،نظام آموزشی ،دانش ،میان دین و دین‌زدایی ،انسان ،فلسفه غرب و نگرش غربیان ،نگرش ،جامعه ،اندیشه ،اجتماعی ،جهان ،ترویج فرهنگ اسلامی ،مردم ،آموزش در نگاهداری ،طبقه ،ارزشهای ،نظام آموزشی کشورهای مسلمان ،زندگانی اخلاقی غرب ،فلسفه زندگی مردمی خاص ،نظام آموزشی غربی ،نقش آموزش ،پیشرفت ،هدف ،نگرش غربیان به زندگی

خلاصه ماشینی:

"اکنون که کشورهای اسلامی آزادی خود را بازستانده‌اند و بازسازی کشورهایشان را آغاز کرده‌اند، در راه تلاش جهت نیل به رونق و رفاه سریع در حوزه‌های مادی، برای کارآموزی، آموزش و پرورش و اصلاحات مربوط به زندگی، هیچ راهی جز نگاه به غرب و تقلید از آن نمی‌یابند. فلسفه اساسی زندگی مسلمانان ایجاب می‌کند که نظام آموزشی ما تنها در پرتو این معنا و مفهوم، برای نگاهداری انگاره فرهنگی خودمان، درک و دریافت و ضابطه‌بندی شود. طبیعتا، یک نظام آموزشی اسلامی راستین تمام رشته‌های دانش را در یک کل مرکب ادغام خواهد کرد و این امر به دانشجو جهان‌نگری کاملی نسبت به زندگی و ماده خواهد بخشید. برای آنکه مسلمانان از طریق گسترش این نگرش به تمامی زمینه آموزشی از جمله آموزش همگانی، علمی و فنی به زندگی از جهت ذهنی و معنوی معنا و مفهوم بخشند، نیازمند زمانند. 3- naicinhcet جامعه‌ای که در آغوش خود جدایی نژادی، مانع تبعیض نژادی، نظام کاستی [نظام طبقه‌ای منفصل‌]، استعمار اجباری، انحصار منابع زمین توسط فرد یا گروه‌ها و برده ساختن همه مردم را، به منزله واقیتهای زندگی، زیر چرخ‌های سنگین ماشین حکومتی بپروراند، حتی اگر از جهت پیشرفتهای معماری، نیروی نظامی، فنی، هنرهای زیبا، زیبایی‌شناسی و فلسفه نظری به بالاترین ردها دست یافته باشد، در چشم مسلمانان جامعه‌ای با فرهنگ نخواهد نمود. تنها زمانی که عناصر یاد شده با سلوک اجتماعی و رفتار اقتصادی ما بهم پیوندد، ارزشهای اسلامی آموزش برای جوانان ما مفهوم خواهد یافت و منبع الهام و برنامه عمل آنها خواهد گشت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.