خلاصه ماشینی:
"برنامه بانک گرامین برای ارایه خدمات بانکداری تلفنی و موبایل برای فقرا در هند،شامل چند بخش اصلی میشود که از جمله آنها میتوان به ایجاد یک شرکت بینالمللی خدمات پرداخت موبایل و نصب و راهاندازی دکلهای ارتباطی موبایل در مناطق کوهستانی و دور افتاده هند و توزیع رایگان گوشیهای تلفن ثابت و همراه در بین مردم فقیر اشاره کرد.
بانک گرامین در تلاش است تا با جلب حمایت مادی و معنوی مؤسسات خیریه و مشارکت دادن دولت در این مسیر، (به تصویر صفحه مراجعه شود) زمینه مساعدی را برای برخورداری میلیونها نفر از مردم فقیر هند که تاکنون از محرومیت ناشی از عدم برخورداری از خدمات مالی و بانکی رنج میبردهاند،فراهم سازد.
تحقق رؤیای بانکداری چند رسانهای اخیرا شرکتها ارایهدهنده خدمات تلفن همراه در چند کشور بزرگ جهان،از جمله NordicṣTelecom و Telia در اقدامی مشترک با دو بانک بزرگ کرهجنوبی،یعنی ING و Rabo Bank کوشیدهاند تا نوع جدیدی از خدمات بانکی را به مشتریان این بانکها ارایه دهند که ترکیبی است از خدمات دبیت کارت،کارتهای اعتباری،بانکداری اینترنتی و موبایل.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) ترس بانکها از رشد لجام گسیخته بانکداری موبایل گسترش و فراگیر شدن باور نکردنی و غیر قابل کنترل بانکداری موبایل در سالهای کوتاهی که از عمر این نوع خدماترسانی بانکی میگذرد،موجب نگرانی و واهمه بسیاری از بانکها و مؤسسات مالی بزرگ جهان شده است، به نحوی که مدیران و سیاستگذاران بسیاری از بانکهای مشهور جهان،نسبت به تکرار تجربه تلخ خارج شدن زمام امور مربوط به کارتهای اعتباری از دست بانکها و شبکهها بانکی و ورود مؤسسات غیر بانکی از قبیل مؤسسات ارایهدهنده و کارتهای اعتباری و دبیت کارتها به این عرصه،اظهار نگرانی میکنند."