Skip to main content
فهرست مقالات

نکاتی درباره روش تعلیم جغرافیا

نویسنده:

(17 صفحه - از 263 تا 279)

کلید واژه های ماشینی : جغرافیا ،روش تعلیم جغرافیا ،معلم ،تعلیم جغرافیا ،نقشه ،علمی ،دانشجویان ،معلم جغرافیا ،آموزش جغرافیا ،تعلیم جغرافیا در ایران ،عکس ،شاگرد جغرافیا بترتیب جغرافیای محل ،ارتفاع ،زمین ،شهر ،ذهن ،کتاب ،کلاسهای ،نکته ،ذهن معلم جغرافیا ،کار بزرگ معلم جغرافیا ،جهت تهیه عکسهای جغرافیائی ،جغرافیای محلی در آموزش جغرافیا ،کار تعلیم جغرافیا در ایران ،امر تعلیم جغرافیا ،شاگرد جغرافیا ،عکسهای جغرافیائی ،استفاده امر آموزش جغرافیا ،نکاتی دربارهء روش تعلیم ،اثر

خلاصه ماشینی:

"شاگرد باید نقشه را با الفبای خاص خودش(رنگ و خط و هاشور و علامات)بخواند و ضمنا بقدری ممارست‌ یابد که هر زمان بتواند با در دست داشتن اعداد طول و عرض جغرافیائی نقطه و محل‌ موردنظر را خود بیابد و بمدد رنگها وضع ناهمواریها را درک کند بدیهی است‌ برای این منظور از نقشه‌هائی که روی آنها چیزی ننوشته‌اند نیز باید استفاده شود. باید سعی کرد قبل از شروع به آموختن جغرافیای فلان کشور یا قاره عکسهای جغرافیائی‌1زیادی‌ (1)-عکس جغرافیائی بمنظور خاص جغرافیا تهیه میشود و جنبهء تفنن ندارد و نقشهء آن خلاف نظر مردم عادی که بقضاوت سریع عادت دارند امری است علمی:رجوع کنید بمقدمه و متن:اسناد مصور جغرافیای غرب ایران:اثر دومرگان با تفسیر و توضیح دکتر صوفی-دکتر ودیعی. تماشای عکس‌ها باید چند جلسه طول کشد و مورد تفسیر قرار گیرد معلم‌ جغرافیا این کار را ابتدا بصورت نوعی تفنن شروع خواهد کرد و سپس در حین سرگرمی‌ جدی‌ترین استفادهء علمی را جهت آموزش نکات جغرافیائی موردنظر از آن خواهد کرد. عکسهای جغرافیائی و فیلمهائی‌ مستند جغرافیائی این فواصل را از بین می‌برند و همه‌جا را نزدیک چشم مجسم می‌دارند و شاگرد خوزستانی را با محیط اندونزی همان اندازه آشنا می‌سازند که؛محل خود او مهارت مختصری لازمست تا معلم جغرافیا از نقشه و عکس بطور متناوب و متوالی‌ و گاهی هم بصورت توامان استفاده آموزشی کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.