خلاصه ماشینی:
سخن ماهمهدی پیشوایی بیلان موفقیت در سال الگوی مصرف؟ سالی که گذشت، سال «الگویمصرف» بود، سال جاری نیز مناسبتخاص خود را دارد.
البته مقصود این نیست که ببینیم چندتا همایش «الگوی مصرف» برگزارکردیم، چندتا مصاحبه کردیم، وچهقدر در تلویزیون و رسانههایجمعی دیگر شعار دادیم و سخنرانیکردیم، و چندتا مقاله نوشتیم و احیاناچند کتاب منتشر کردیم (هرچند هریک از اینها لازم، و در حد خود مفیداست) بلکه مقصود این است کهعملا چهقدر موفقیت کسب کردیم وچه تغییر و تحول -در سطح دولتی ومردمی- در الگوی مصرف به وجودآوردیم، و فیالمثل، از این نظرچهقدر تفاوت با سال 1387 پیداکردیم؟ ارائه چنین بیلانی، از توان امثالاین قلم بیرون است و علیالقاعدهسازمانها و نهادهای قانونی و متولیاینگونه امور، باید بیلان بدهند.
یعنی در جهت فرهنگسازی،و تغییر الگوی مصرف توفیقی حاصل نشده است و باید علل آن بررسیشود.
از اینرو قانع کننده نیست که کسیبه اتکای اینکه هزینه مصرف خود رامیپردازد، به صورت نامحدودمصرف کند.