Skip to main content
فهرست مقالات

جغرافیای بزرگ بازارها

نویسنده:

ISC (14 صفحه - از 347 تا 360)

کلید واژه های ماشینی : اتومبیل، بزرگ بازارها، شهرها، جغرافیای بزرگ بازارها، مغازه‌ها، فروش، فروشگاهها، پارکینگهای، ایجاد بزرگ بازارها، مغازه‌های فروش مواد غذائی

خلاصه ماشینی: "01-یک بزرگ بازار،از سازمانها و بخشهای مختلف فروش‌ تشکیل می‌شود و در بیشتر موارد همهء این مؤسسات زیر یک سقف قرار می‌گیرند ولی در مجموع به صورت یک واحد کاملا مستقل عمل می‌کنند در حالی‌ که در منطقه خرید شهری،تأسیسات تجاری و مغازه‌ها در طول یک خیابان‌ ایجاد می‌شوند و اغلب آنها نیز بدون وابستگی به یکدیگر فعالیت می‌کنند. تا سال‌ 0591 گسترش این بازارها محدود بود زیرا در این زمینه،تجربه بسیار اندک بود و سرمایه‌گذاری غالبا با ترس و نگرانی همراه می‌شد،از طرفی‌ مردم شهرها نیز عادت نداشتند که جهت خرید با اتومبیل خود به بیرون‌ از شهرها بروند،قبل از سال 0531 تنها هفت بزرگر بازار در امریکا فعالیت می‌کردند این میزان در سال 7591 به 061 دستگاه رسید و در سال‌ 5691 تعداد آنها به 0008 دستگاه افزایش یافت و(به تصویر صفحه مراجعه شود)کل خرده فروشی‌ امریکا در بزرگ بازارها صورت گرفت. 4-نارسائی بخش مرکزی:این بخش روز به روز شلوغ‌تر می‌شود اهمیت و زیبادی گذشتهء خود را از دست می‌دهد از این رو مراجعه‌کنندگان‌ به بخش مرکزی شهرها ترجیح می‌دهند که جهت خرید به بزرگ بازارها و مراکز خرید ناحیه‌ای که در فضاهای سبز و آرام ابجاد شده است مراجعه نمایند. در برابر همه این امتیازات که برشمردیم عده‌ای از کارشناسان‌ نارسائیهای زیر را در ایجاد بزرگ بازارها یادآور می‌شوند: 1-منطقهء سبز شهری با تمام قدرت لازم است دست نخورده باقی‌ بماند و از یورش ساختمانها و پارکینگهای پر وسعت به طرف آن جلوگیری‌ شود،ایجاد پارکینگ برای 0006 اتومبیل و ساختمان فروشگاههای‌ بزرگ،ویرانی و نابودی تدریجی فضای سبز را بهمراه دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.