Skip to main content
فهرست مقالات

Behavior Motivation/انگیزش رفتار

نویسنده:

ISC (15 صفحه - از 69 تا 83)

کلید واژه های ماشینی : کارآئی مدرسین مراکز تربیت‌معلم، کارآئی، کارآئی مدرسین مراکز تربیت‌معلم استان، معلم، ماتریس، کارآئی مدرسین مراکز تربیت‌معلم چکیده، میزان کارآئی مدرسین مراکز تربیت‌معلم، مدرسان، هم‌بستگی، نمرات

خلاصه ماشینی:

"در منابع داخلی و خارجی ملاکهای گوناگونی برای ارزیابی کارآئی به‌ کار رفته است که مجموع آنها را می‌توان به 3 گروه تقسیم نمود: 1-بررسی کارآئی،با ملاک پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تحقق‌ هدفهای تربیتی آنان‌ 2-بررسی کارآئی،با ملاک روشهائی که در جریان تدریس به کار می‌رود که‌ ملاک تحصیلی نامیده می‌شود این ارزیابی بیشتر به صورت تدریس خرد صورت می‌گیرد یعنی مطلب درسی به مطالب و اعمالی که مورد نظر است تقسیم و بعد از جریان تدریس قسمت به قسمت فیلمبرداری‌ می‌شود و ارزیابی بر اساس نوارهای تهیه شده صورت می‌گیرد. اما در مورد دوم،یعنی شیوه‌های بررسی ملاکهای کارآئی،را نیز می‌توان مجموعا به سه گروه تقسیم نمود: 1-رتبه‌بندی عملکرد معلم توسط افراد مختلف چون دانشجویان و مسؤلین‌ مراکز و مدارس و خود معلم 2-ارزیابی عملکرد موفقیت دانش آموزان یا دانشجویان بر اساس‌ آزمونهای پیشرفت تحصیلی 3-عملکرد معلم در آزمونهای مربوط به کار آئی معلم از موارد فوق،«1»بیشترین کاربرد را در تحقیقات مختلف دارد و در برخی از بررسیها ترکیبی از این عوامل به کار برده می‌شود. از آنجا که در مراکز تربیت معلم امتحان نهائی وجود ندارد تا سطح‌ پیشرفت تحصیلی دانشجویان با ملاک واحدی سنجیده شود و آزمونهای‌ مشخص نیز جهت ارزیابی کارآئی معلمین و مدرسین وجود ندارد به ناچار از مورد اول که در عین بیشترین کاربرد را در بررسیها دارد استفاده می‌شود از این رو کارآئی مدرسان در نوع ذکر شده از خلال دو پرسشنامه که یکی توسط دانشجویان و دیگری مسؤلین تکمیل گردیده است مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.