خلاصه ماشینی:
"آنها قدرت زیادی دارند و به میزان زیادی پیشتاز نحوهء ارائهء هنر و حامی هنرمندان هستند،و چون تمرکزشان بیشتر در نیویورک است،این شهر محل تجمیع اقلیت پولداری شد که میتوانند هنر و هنرمند مورد علاقهشان را بهعنوان هنر متعالی معرفی و عرضه کنند!البته،هنوز هم خیلی از گالریها و هنرشناسان وجود دارند که هنر و هنرمندان را با همهء مصائبشان حمایت میکنند،ولی مجبورند در این محیط تنفس کنند؛در شهرهای کوچکتری مثل بوستون این طرز برخورد کمتر است.
چرا خود شما وارد این مناسبات و روابط نشدید؟ [با خنده]برای اینکه در این کار خبره نیستم!شاید درست هم نباشد،ولی باوجود اینکه میدانم چهقدر تبلیغ و ارائهء هنر در بازار مهم است،آنقدر در کار خودم غرق و به آن سرگرم میشوم که وقتی برای عرضهء کارم نمیماند.
به نظر میرسد که شما اغلب جنبههای مشخص و تبلیغاتی را میبینید؛مثلا،با آرتور دانتو و گرینبرگ آشنایید،ولی شاید از نقد مقتدر و مستقل افرادی مثل جیمز الیکنز یا روبرت اروین و خیلی از تئوریهای مهم بدنهء فرهنگی غرب کمتر بدانید."