خلاصه ماشینی:
"نوتکین عاشق کار کردن با خاک است و بوم او به عنوان یک سرامیست،قوری است:یک فرم پیچیدهء گلدانی متشکل از بدنه،دسته،دهانه و سرپوش،که هریک برایش معنای استعاری خود را دارد و به او امکان ساخت قطعههای روایت گونه را میدهد.
اما همانطور که بیننده به اثر نزدیک میشود،با کاشیهایی روبه رو میگردد که هریک نقشی مستقل دارد،شامل تصاویری از زندان ابو غریب،کلاهک هستهای،اسکلتهای باقیمانده از انسان،خرابههای آجری، سیم خاردار و بخشهایی از تابلوی گرنیکا-ی پیکاسو،که به نماد ضد جنگ در تاریخ هنر تبدیل شده است.
به باور نوتکین:هنرمند باید به نقد جامعهء خود بپردازد؛و برای رسیدن به این منظور لازم است اثر هنری هم از نظر بصری و هم از نظر مفهومی قوی باشد و گونهای هماهنگی بین فرم و محتوای اثر وجود داشته باشد تا،از یک سو، در حد یک بیانیهء اجتماعی پایین نیاید و،از سوی دیگر، نقادانه و مؤثر باشد."