Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای اقتصادی مبارزه با آلودگی هوای تهران

نویسنده: ؛

بهار و تابستان 1379 - شماره 56 (36 صفحه - از 147 تا 182)

کلیدواژه ها : مالیات ،کارمزد ،آلودگی هوای تهران ،انگیزه‌های اقتصادی برای مبارزه با آلاینده‌های منابع ایستا ،منابع متحرک ،سوبسید ،شارژ ،جرایم ،هزینه عدم همکاری ،کوپنهای قابل فروش ،برنامه جبرانی ،سیاست جبابی ،بانکداری انتشار

کلید واژه های ماشینی : آلودگی هوا ،مبارزه با آلودگی ،آلودگی هوای تهران ،مبارزه با آلاینده‌های منابع ،محیط زیست ،سوبسید ،کاهش آلودگی هوا ،سازمان محیط زیست ،آلاینده‌های منابع ایستا ،هوای تهران از منابع ،منابع ایستا ،ایستا ،انگیزه‌های اقتصادی ،کنترل آلودگی ،ایجاد انگیزه‌های اقتصادی ،کاهش آلودگی ،هوای تهران ،درصد از کل آلاینده‌ها ،اقتصاد محیط زیست ،روشهای اقتصادی ،وارونگی هوا ،انتشار آلودگی ،انتشار آلاینده ،شهر تهران ،بنگاه‌های صنعتی ،پرداخت سوبسید ،بانکداری انتشار ،میزان آلاینده‌ها ،پالایشگاه تهران ،کنترل آلاینده‌ها

آلودگی هوای تهران از منابع ایستا و از منابع متحر ک است.وجود 71 هزار کارخانه و استفاده زیاد از سوخت مازوت در این کاخانجات باعث شده است که 8/96 در صد سولفور دواکسید و 7/70 درصد نیتروژه دواکسید منتشرشده از منابع ایستا باشد.برای ایجاد انگیزه‌های اقتصادی برای مبارزه با آلاینده‌های منابع ایستا از روشهای‌1-تخفیف‌ها و بخششهای مالیاتی‌2-پرداخت سوبسید(وامهای تبصره‌ای)3-سیستم اخذ مالیات4-جرایم و هزینه‌های عدم‌همکاری‌5-سیستم کوپنهای قابل فروش‌6-سیاستهای جدید مقل برنامه جبراین-سیاست جبابی-و شبکه و بانکداری انتشار می‌توان استفاده کرد.کنترل منابع مترحک:2/71 درصد از کل آلاینده‌ها از منابع متحرک یا اتومبیل است-کاهش آلودگی هوا در ماشینهای نو با ایجاد و تغییر در نوع تکنولوژی ساخت خودروها، به کارگیری تجهیزات کافی-ایجاد مدلهای کاتالیستی و همچنین استفاده از مواد جاذب بخارات ناشی از سوخت بنزین می‌توان آلاینده‌های خروجی را تا 90 درصد کاهش دهد.در مورد اتومبیلهای کهنه تجارب یونان تشریح شده است و روش یونان برای مبارزه با آلودگی در تهران تجویز گردیده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.