Skip to main content
فهرست مقالات

عدم اطمینان، اطلاعات و یادگیری اجتماعی در بازار

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (40 صفحه - از 79 تا 118)

کلیدواژه ها :

یادگیری اجتماعی ،سیگنالهای شخصی ،اطلاعات عمومی ،مدل‌های ناهمسانی واریانس ،باورهای عمومی

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، سیگنال، اطلاعات و یادگیری اجتماعی، اطلاعات عمومی، فروشنده، خریداران، یادگیری اجتماعی، باورها، سیگنالهای شخصی، تعادل

هدف اساسی این مقاله، بررسی نظری آثار و تبعات عدم‌اطمینان و محدودیت اطلاعات در بازار بورس نسبت به قیمتهای آینده است.فرض شده است که اطلاعات یکپارچه و متمرکز نسبت به قیمتهای آینده وجود ندارد و خریداران در شرایط ریسک و عدم‌اطمینان بسر می‌برند و آنان برای پوشش‌دادن ریسک و عدم‌اطمینان، در جستجوی اطلاعات در چارچوب نظریه یادگیری اجتماعی هستند.در این مقوله نشان داده می‌شود که چگونه در این حالت، قیمتها به صورت تابعی از باورها به دست می‌آیند که این باورها پیشینه بازی و سیگنالهای شخصی را در خود دارند.این مطالعه نشان می‌دهد که قیمتها با واردشدن اطلاعات جدید و تغییر باورها عوض می‌شوند.فروشندگان، گروهی از افراد هستند که سهام کافی در اختیار داشته، با تغییر باورها قیمتها را به نفع خود تحت تأثیر قرار می‌دهند که نتیجه آن پیدایش قیمتهای یک کاسه و منفک می‌باشد.در پایان مقاله، برخی از جوانب و یافته‌های نظری مورد بررسی تجربی قرار گرفته است.

خلاصه ماشینی:

"از آنجایی که در (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرایند تصمیم‌گیری متوالی عمل افراد، اثرات خارجی اطلاعاتی به افراد بعدی منتقل می‌کند که برآیند آن ممکن است افتادن در edacsac اطلاعاتی و یا پیروی از سیگنال شخصی باشد، این اثرات خارجی اطلاعاتی و نااطمینانی نسبت به قیمتهای آینده، فرصتهای مناسبی را برای فروشندگان جهت استفاده از این برایند برای حداکثرکردن پیامد خودشان ایجاد می‌کند، لذا تعقیب رفتار خریداران و تأثیرگذاری روی رفتار آنها، از طریق تغییر باروها به واسطه انتشار اطلاعات مهم، خواهد بود. اگر همه افرادرا می‌دانستند، تصمیم‌گیری به سهولت امکان پذیر بود؛ولی به دلیل اینکه اطلاعات لازم برای استنباطبین افراد پراکنده است و امکان مشاهده مستقیم آن وجود ندارد، بلکه افراد رفتارهای مبتنی بر آن اطلاعات را مشاهده می‌کنند و آن را آماره‌ای برای اطلاعات در نظر می‌گیرند، بنابراین، باورهای افراد درباره‌ساکن نیست و تغییر می‌کند؛به عبارت دیگر، باورهای عمومی ساکن نیستند بلکه از دوره‌ای به دوره دیگر، به سبب اطلاعات جدیدی که افراد دارای سیگنال شخصی وارد فرایند می‌کنند، تغییر می‌کند و چون قیمتها تابع باورها هستند لذا قیمتها تغییر می‌کنند و این همان تفاوت اساسی تغییر قیمت در بازارهای مالی است که به صورت لحظه‌ای اتفاق می‌افتد؛ در حالی که در بازارهای کالا و خدمات، در شرایط غیرتورمی، هر لحظه تغییر نمی‌کند؛ بنابراین تبیین جریان باورها و مرتبطساختن آنها به قیمتها برای استخراج دنباله قیمتها مهم خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.