Skip to main content
فهرست مقالات

عدم اطمینان، اطلاعات و یادگیری اجتماعی در بازار

نویسنده: ؛ ؛

بهار و تابستان 1381 - شماره 60 علمی-پژوهشی (40 صفحه - از 79 تا 118)

کلیدواژه ها : یادگیری اجتماعی ،سیگنالهای شخصی ،اطلاعات عمومی ،مدل‌های ناهمسانی واریانس ،باورهای عمومی

کلید واژه های ماشینی : خریداران ،یادگیری اجتماعی ،سیگنالهای شخصی ،قاعده تصمیم تعادل ،تابعی از باورها ،اطلاعات در بازار ،رفتار خریداران ،سیگنال شخصی ،اطلاعات عمومی ،خصوصی ،قاعده تصمیم ،تغییر قیمت ،باورهای عمومی ،بازارهای مالی ،اطلاعات عمومی و خصوصی ،تغییر باورها ،اطلاعات خصوصی ،نظریه یادگیری اجتماعی ،قیمتهای آینده وجود ،قیمتهای آینده ،مذکور ،استراتژی قیمت فروشنده ،حجم معاملات ،سیگنال و نفر ،تصمیم می‌گیرند ،محدودیت اطلاعات ،نوسان قیمت ،شخصی و اطلاعات منتقل‌شده ،بررسی نقش اطلاعات عمومی ،اثرات اطلاعات عمومی

هدف اساسی این مقاله، بررسی نظری آثار و تبعات عدم‌اطمینان و محدودیت اطلاعات در بازار بورس نسبت به قیمتهای آینده است.فرض شده است که اطلاعات یکپارچه و متمرکز نسبت به قیمتهای آینده وجود ندارد و خریداران در شرایط ریسک و عدم‌اطمینان بسر می‌برند و آنان برای پوشش‌دادن ریسک و عدم‌اطمینان، در جستجوی اطلاعات در چارچوب نظریه یادگیری اجتماعی هستند.در این مقوله نشان داده می‌شود که چگونه در این حالت، قیمتها به صورت تابعی از باورها به دست می‌آیند که این باورها پیشینه بازی و سیگنالهای شخصی را در خود دارند.این مطالعه نشان می‌دهد که قیمتها با واردشدن اطلاعات جدید و تغییر باورها عوض می‌شوند.فروشندگان، گروهی از افراد هستند که سهام کافی در اختیار داشته، با تغییر باورها قیمتها را به نفع خود تحت تأثیر قرار می‌دهند که نتیجه آن پیدایش قیمتهای یک کاسه و منفک می‌باشد.در پایان مقاله، برخی از جوانب و یافته‌های نظری مورد بررسی تجربی قرار گرفته است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.