خلاصه ماشینی:
"در نهایت در مقاله نتیجه گرفته میشود که اصلاحات در دولت پیچیدهتر از آن است که داکر تصور میکرد و اینکه این اصلاحات نیازمند احترام به ارزشهای مردمسالارانه،منفعت عمومی و همچنین اصول و قواعد مدیریت نوین نیز میباشد.
دولت همچنین با مشکلات سختی مواجه میشود که طی آن قوانین زیادی هستند که تعیین اهداف برای آنها گرچه غیر ممکن نیست،ولی مشکل است و این درحالی است که نهادهای غیر دولتی میتوانند خود را در جهت هدف واحد قرار دهند، با همدیگر رقابت کنند و رویکردها و تجربیات بدیلی را به پیش ببرند.
آیا صرفا با اعمال معیارهای بازار،اهداف و قوانین ناپدید میشوند؟به علاوه درصورتی که سازمانهای عمومی در جهت اجرای (به تصویر صفحه مراجعه شود) توصیهای داکر برآیند،آیا نیاز به خصوصیسازی از بین خواهد رفت؟ و درحالیکه داکر یادآوری میکند که تجارت در محیطهای سیاسی راحت نیست،آیا توجیهی برای خصوصیسازی وجود دارد؟ از سوی دیگر پژوهش Hartle (5891)، Yatel (5891)، Hargrave,Cliewell (0991)، iiulio و همکاران(3991)در بین سایر پژوهشها را میتوان در جهت پرداختن به تنوع و جزئیات مدیریت عمومی و جایگاه آن در اقتصاد آمیخته ایالات متحده بررسی کرد.
آنچه به نظر وی پذیرفتنی نیست،رابطهی این چالشها و توصیههای وی برای تغییر میباشد؛برای مثال،بدون بروکراسی اگر دولت به مجموعهای از غارتگری متقابل تنزل کند،تبعات خصوصیسازی برای یک دولت مسئول چه خواهد شد؟آیا خصوصیسازی امکان غارتگری را افزایش میدهد؟و دقیقا چه کسانی این غارتگری را انجام میدهند؟آیا این مجموعه میتواند شامل علایق شخصی و نهادهایی باشد که داکر در مورد آنها هشدار میدهد ولی در عین حال درصدد واگذاری برنامههای دولت به آنان است؟در اصل،داکر،ناهماهنگیها و کمبودها در موقعیت را نادیده گرفته و تصویری آرمانی و بنابراین سادهانگارانهای از تجارت و دولت به دست ما میدهد."