خلاصه ماشینی:
"همین موضوعات قابل سرایت به وضعیت ایران است که قطعا رقم بسیار ناچیز و در سطح پایینی است؛درحالیکه این زمینه به عنوان یک ضرورت میتواند درآمد زیادی در عرصهی داخلی و خارجی برای کشور به همراه بیاورد؛اما به دلیل عدم درک جایگاه واقعی تبلیغات بازرگانی و نبود قانون تبلیغات(البته آییننامههای فعالیتهای کانونهای تبلیغاتی و اصول و خطمشیهای برخی دستگاههای تبلیغاتی در حال حاضر مبنای فعالیت است)و فقدان یک نظامنامهی تبلیغات بازرگانی،نهتنها تبلیغات بازرگانی سودآور نیست، بلکه آسیبهای زیادی به خصوص از جنبهی فرهنگی به همراه دارد.
روشن باشد؛درحالیکه به دلیل فقدان آن و نبود چارچوب مشخص در خصوص زمینههای مذکور تبلیغات بازرگانی با کپیبرداری از مشابههای خارجی،و کالاهای تولید غرب و یا غیربومی، ایجاد نیازهای جدید که بعضا کاذب هم هستند نموده،الگوهای فرهنگی و رفتاری غیربومی و بیگانه را نیز ممکن است تشویق و ترغیب نمایند و از سوی دیگر چارچوبهای دیگر موجود در ابعاد مختلف نظام اجتماعی نظیر آموزش و پرورش، سیاست،اقتصاد را نیز آسیب بزنند."