خلاصه ماشینی:
"رسانهها و تبلیغاتی دینی دکتر رحمان سعیدی/عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی سیر تحول ابزارهای ارتباطی در زمان نامشخصی بین 0004 تا 0005 سال قبل از میلاد مسیح، مردم در نقاطی از مشرق نزدیک به استفاده از علائم گرافیکی قراردادی برای ثبت عقاید و نظراتشان روی آوردند که تا حدودی یکنواخت و استاندارد شده بود.
از ویژگیهای زبان به عنوان یک وسیله ارتباطی شفاهی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 1-بازخورد مستقیم و فوری-در ارتباط شفاهی چون بین فرستنده و گیرنده پیام فاصلهای وجود ندارد،بنابراین مخاطب به سرعت میتواند عکس العمل و بازخورد خود را نسبت به محتوای پیام به فرستنده پیام منعکس کند و فرستنده پیام هم به فوریت از چگونگی میزان و چگونگی تاثیر پیامش به مخاطب مطلع میشود.
ج-اینترنت یک سیستم گسترده جهانی اطلاعات است وظایف و کارکردهای اینترنت از نظر اروین: -یک سیستم 42 ساعته ارتباطی جهانی -یک کتابخانه و یک سیستم اطلاعاتی قابل دسترسی آنی -یک وسیله ارتباطی برای کسب و کار و همکاری است -یک سیستم آموزش از راه دور -صحنه مبادلات تجاری،در تجارت الکترونیکی -یک محیط متنوع صدا و تصویر و مبادله برنامههای خبری و سرگرمی است -یک ارائه دهنده اطلاعات دولتی است -همهی خدمات و موارد بالا به صورت همزمان است به قول معروف در میان رسانهها آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری، در مورد اینترنت مصداق دارد و بخشی از ویژگیهای هریک از رسانهها را به همراه دارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) خلاصه و نتیجهگیری رسانهها صرفا یک وسیله هستند و بستگی به چگونگی استفاده کنندهها از این ابزارها دارد."