چکیده:
سنجش میزان آمادگی مشتریان در صنعت بیمه برای تغییر در رفتار خرید جاری آنها بهمنظور پذیرش فناوریهای نوین و جایگزینی(یا تلفیق)آن با روشهای سنتی دیگر اهمیت زیادی دارد؛موفقیت سرمایهگذاری برای استقرار بیمه الکترونیک با میزان آمادگی مشتریان جهت پذیرش«خرید اینترنتی»و استفاده از آن،رابطه تنگاتنگی دارد.این پژوهش میزان آمادگی مشتریان جهت پذیرش بیمه الکترونیکی خودرو را ارزیابی و سطح آن را اندازهگیری کرده است.براساس نتایج این پژوهش از بین مؤلفههای آمادگی،«انگیزه مشتریان»در مقایسه با دو مؤلفه دیگر یعنی«توانایی»و «شفافیت نقش»اهمیت بیشتری در فرآیند پذیرش داشته است.همچنین نتایج آزمون فرضیات نشان میدهد که از بین تمام عوامل،دو عامل«سن» و«جنسیت»رابطه معناداری با مؤلفههای آمادگی مشتریان ندارند،اما دیگر عوامل همگی با مؤلفههای مذکور در ارتباط هستند.
خلاصه ماشینی:
"سنجش میزان آمادگی مشتریان در صنعت بیمه برای تغییر در رفتار خرید
استقرار بیمه الکترونیک با میزان آمادگی مشتریان جهت پذیرش«خرید
بهطور کلی میزان آمادگی الکترونیکی از سه نظر قابل بررسی است:سطح ملی و کشوری،
با سطح آمادگی مشتریان و عوامل مؤثر بر قصد خرید الکترونیکی آنها اشاره میگردد:
بنابراین تعیین سطح آمادگی مشتریان برای پذیرش محصولات مبتنی بر فناوری همانند
به این صورت بیان شده است:«در حال حاضر،میزان آمادگی مشتریان بیمههای خودرو
مطلب نشان میدهد بهطور کلی شناخت عوامل مؤثر بر میزان آمادگی پذیرش مشتریان
-آیا توانایی فرد(مشتری)،با قصد خرید اینترنتی وی برای اولین بار در ارتباط است؟ -آیا میزان«تصور سازگاری»فرد(مشتری)در رابطه با اینترنت،با سطح شفافیت
ارزیابی سطح توانایی مشتریان جهت آمادگی پذیرش بیمه الکترونیک
میزان آمادگی مشتریان جهت پذیرش بیمه الکترونیک از سه مؤلفه شفافیت نقش،
میزان آمادگی مشتریان جهت پذیرش بیمه الکترونیک
سه مؤلفه تشکیل دهنده میزان آمادگی مشتریان با قصد خرید اینترنتی در نمودار 8
مؤلفه تشکیلدهنده آمادگی مشتریان با قصد خرید اینترنتی بر این نکته اساسی دلالت
اینترنتی و در نتیجه آمادگی مشتریان برای پذیرش بیمهنامه الکترونیکی خودرو افزود.
آنها با میزان آمادگی عمومی مشتریان ازجمله اهداف مهم دیگر این پژوهش لحاظ
اولویت مؤلفههای آمادگی در شرایط داده و اطلاعات اجرایی این پژوهش به ترتیب اهمیت هریک عبارتاند از:انگیزه،شفافیت نقش و توانایی.
اگرچه نتایج کلی این پژوهش از میزان بالای آمادگی مشتریان برای پذیرش بیمه
در افزایش میزان آمادگی مشتریان در رابطه با خرید اینترنتی بیمههای خودرو؛
آمادگی مشتریان در رابطه با پذیرش این محصول یا سایر محصولات الکترونیک دیگر؛"