خلاصه ماشینی:
"وی در زمینه مشکلاتی که در آموزشهای قبلی وجود داشتگفت: آموزش خیلی یکنواخت و تکراری و عمدتا این بود که بچههابارها متنهایی را که در کتابها بود میخواندند و در این زمینهمشکل داشتیم چون بچهها معنی آنچه را میخواندند نمیفهمیدندو در واقع نمیتوانستند با مفاهیم قرآن ارتباط برقرار کنند و از آنها درزندگی روزانه خود بهره بگیرند.
البته منظور این نیست که دانشآموزان معنی هرچه رابه عنوان روخوانی در دوره ابتدایی آموزش میبینند، اما اینطور همنیست که کتاب و کلاس آموزش قرآن بچهها، از هرگونه توضیحدرباره برخی از مطالب خواندنی در زمینه مفاهیم قرآنی خالی باشد.
وی افزود: در مقطع راهنمایی، مهمترین اهدافی که در نظرگرفته شده این است که دانشآموز در پایان دوره راهنمایی تاحدودی این توانایی را پیدا کند که حتیالامکان قسمتهایی ازقرآن (و دانشآموز با استعدادتر کل قرآن) را صحیح و بیغلط بخواندو تاحدودی با صوت و لحن عربی، منظم و آهنگین خواندن آیاتآشنا شود و همچنین برخی کلمات، معانی و عبارات را بشناسد وبفهمد البته آموزش مفاهیم جملات و عبارات ساده و کوتاه قرآنی درمقطع راهنمایی مفصلتر طرح میشود."