خلاصه ماشینی:
"به گواهی بسیاری از هنرجویان فیلمنامهنویسی-چه حضوری و چه مکاتبهیی-و دانشجویان رشتههای هنری-بهویژه سینما و هنرهای نمایشی-پرهیز از برخی زرقوبرقهای کاذب و به ظاهر جذاب موجود در بسیاری از نشریات پرآب و رنگ،نقد سینما را با حفظ تمام ویژگیهای ساده و صمیمانهی آن به نشریهیی سنگین و وزین تبدیل کرده است که هرگز قصد ورود به حاشیهها را ندارد و عمدهترین رسالت خود را در پرداختن به مسایل مربوط به فیلمنامهنویسی،سینمای مستند،سینمای تجربی و فیلم کوتاه و توجه به استعدادهای جوان و خلاق میداند تا شاید بتواند با گذر از مسیر پرفراز و فرود این روزگار پرهیاهو،به چشمانداز روشن سینمای ملی به عنوان سینمایی فاخر و امیدآفرین برسد.
کافی است که تنها به برگزاری مراسم پایانی(اختتامیه) جشنواره نظری بیفکنید؛آه از نهادتان برمیآید که چگونه میتوان به رشد و بالندگی سینمای ملی،سینمای شوقافزا و امیدآفرین دل بست درحالیکه برای نحوهی ورود سینماگران،دستاندرکاران تولید فیلم و سینمادوستان مشتاق خود و استقرار آرام و باوقار آنان در تالار بزرگ به قاعدهیی قابل قبول دست نیافتهایم؟حضور در مراسم پایانی جشنواره، کمترین روزنهی امیدی برای رشد و بالندگی سینمای ملی در دل حرفهییترین آدم علاقهمند به این سینما نیز باقی نمیگذارد."