خلاصه ماشینی:
"فلاهرتی در ساخت مستند خود از شگردهای پیشبرد داستان در سینمای قصهگو بهره میگیرد: -به کارگیری نماهای درشت با هدف خلق قهرمان یا شخصیت اصلی -به کارگیری حرکات دوربین برای دراماتیزه کردن کنش -صحنهپردازی برخی سکانسها و هدایت نوع مشارکت موضوع در فیلم -شبیهسازی نخستین برخورد اسکیموها با سفیدپوستان رابرت فلاهرتی سپس زندگی ساکنان جزیرهیی در پولینزی را به نمایش میگذارد؛ «موآنا»(5291)و«سایههای سفید»(1391)و بعدها ماهیگیران جزیرهی آران را در«مردی از آران»(4391)و خانوادهیی فرانسویزبان را در لوییزیانا«داستان لوییزیانا»(8491).
در آمریکا فیلمسازانی چون«ریچارد لیکاک»، «دان پنبیکر»،«آلبرن»و«دیوید مایزلس»، ابزارهای نوین فیلمبرداری و ضبط صدا را در شرایط عینی به کار میگیرند تا سبک جدیدی از گزارش تلویزیونی پنهانی را گسترش دهند؛در این صورت آنها میکوشیدند در بهترین زمان در بهترین مکان باشند تا وقوع رخدادهای بیرونی را به فیلم درآورند،درحالیکه خود تا میتوانند در کنار بایستند."