خلاصه ماشینی:
"سینمای معمایی-کارآگاهی معمولا به دلیل استفادهی ظریف از عنصر تعلیق و سوسپانسیون،از دیگر انواع جذابتر و موفقتر از کار درمیآید و چون استقبال از آن زیاد است،اغلب از روی شخصیتها و آثار برجستهی این نوع سینما آثار تلویزیونی فراوانی نیز تولید میشود؛آثاری از جنس«شرلوک هولمز»و«پوآرو»از این نوعاند.
اما به عکس،در کشور ما ضعف شدید ادبیات پلیسی باعث شده است که ما در تولید این نوع آثار با مشکلات زیادی مواجه باشیم و آثار انگشتشمار تولیدی نیز اصلا قابلیت همترازی با آثار خوب و حتی متوسط خارجی را نداشته باشند،به همین خاطر سینمای ما به خصوص در بعد از انقلاب کاملا در این عرصه فقیر جلوه نماید؛اندک آثار تقریبا موفق پلیسی در تلویزیون تولید شده و آثار تلویزیونی نیز بیشتر به زیرشاخهی سوم که نمایش اقتدار پلیس است محدود شدهاند،آثاری که در آنها نشان دادن اقتدار پلیس شرط اول است و سفارشی بودن برخی از این آثار کاملا مشهود است."