خلاصه ماشینی:
"گویی متولیان سینمای کشور با این ژانر تعارف دارند؛هنگامی که از این سینما حرفی به میان میآید،چه گفتوگوهای قشنگی در مطبوعات چاپ میشود،همگان میخواهند این ژانر سینمایی پویاتر از پیش به اعتلای بیشتر رهنمون شود اما وقتی تهیهکنندهیی میخواهد دل به دریا بزند و فیلمی در این ژانر بسازد،چهقدر از حمایت ارگانهای دولتی سینمایی کشور برخوردار میشود؟ چرا شرایط تولید سینمای کودک آنقدر از حمایت دولت برخوردار نیست که تهیهکننده و فیلمساز راغب باشند در این عرصه دست به تجربههای تازه بزنند؟ چه میشود که کارگردانان خوب این عرصه به جای تکرار فیلمهای خوب در این زمینه،به سراغ ژانرهای دیگر سینما میروند؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) چرا«محمد علی طالبی»کارگردان آثاری چون«شهر موشها»،«چکمه»، «تیک تاک»،«کیسهی برنج»،«تو آزادی» و...
چرا باید اجازه بدهیم به همین راحتی کسانی که سالها تجربه در عرصهی آثار کودک و نوجوان دارند،مجبور شوند برای حضور در سینما،ژانر سینمایی خود را تغییر بدهند؟ چرا مراکزی چون بنیاد فارابی از چنین فیلمسازانی نمیخواهد هر سال یک فیلم برای کودکان و نوجوانان کشور بسازند؟ آقای کیارستمی، خانهی دوست کجاست؟ «عباس کیارستمی»سالها برای کودک و نوجوان فیلم کوتاه ساخت تا اینکه سال 5631 با فیلم زیبای«خانهی دوست کجاست»خود را به عنوان یک فیلمساز بزرگ نه تنها به سینمای ایران،بلکه به سینمای جهان معرفی کرد."