Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی رابطه احساس تنهایی با نوع استفاده از اینترنت در گروهی از دانش آموزان دبیرستانی

نویسنده: ؛ ؛

بهار 1382 - شماره 17 علمی-ترویجی (6 صفحه - از 39 تا 44)

کلید واژه های ماشینی : احساس تنهایی ،بررسی رابطه احساس تنهایی ،استفاده از اینترنت ،استفاده آموزشی از اینترنت ،رابطه احساس تنهایی ،مقیاس احساس تنهایی ،مورد دانش‌آموز پسر دبیرستانی ،احساس تنهایی UCLA ،دانش‌آموزان دبیرستانی ،دانش‌آموزان دختر ،دبیرستانی ،دختر دبیرستانی ،احساس تنهایی و افسردگی ،پسر دبیرستانی ،چت‌کردن با اینترنت ،چت‌کردن ،دانش‌آموزان پسر ،احساس تنهایی و استفاده ،تنهایی و استفاده آموزشی ،رابطه معنی‌داری وجود ،چت‌کردن و استفاده آموزشی ،استفاده آموزشی ،احساس تنهایی می‌کنند ،اینترنتی ،رابطه معنی‌داری ،ارتباطی اجتماعی ،آزمودنی‌های ،نسخه سوم مقیاس ،معنی‌داری ،تعاملات اینترنتی

هدف:این پژوهش به بررسی رابطه احساس تنهایی (تجربه ذهنی ناخوشایندی که در صورت بروز نقص جدی در شبکه ارتباطی اجتماعی شخص اتفاق می افتد) با چت کردن (گفتگو از راه پیوستن به شبکه اینترنت) و استفاده آموزشی از اینترنت پرداخته است. روش: برای این منظور، در سال تحصیلی 82-1381 به روش نمونه گیری تصادفی از دو دبیرستان منطقه 8 تهران 42 دانش آموز دختر و 31 دانش آموز پسر انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، نسخه سوم مقیاس احساس تنهایی UCLA، پرسشنامه ای جهت تعیین نوع استفاده آزمودنی ها از اینترنت بود. یافته ها: بین احساس تنهایی در دانش آموزان دختر دبیرستانی و چت کردن با اینترنت رابطه معنی داری وجود داشت. این نوع رابطه در مورد دانش آموزان پسر دبیرستانی تایید نشد. بین احساس تنهایی و استفاده آموزشی از اینترنت، رابطه معنی داری دیده نشد. نتیجه گیری: نتایج مطالعه ارتباط بین احساس تنهایی و چت کردن را نشان می دهد. البته برای اینکه مشخص شود که آیا این دو می توانند رابطه علت و معلولی داشته باشند، باید مطالعات بیشتری بشود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.