خلاصه ماشینی:
"اکو بهویژه با نگاه به ایدئولوژی، میپذیرد که تمام متون،چه پوشیده و چه آشکار،انگارش ایدئولوژیکی بر دوش دارند ولی خوانندگان سه گزینش پیش رو دارند: الف)آنها میتوانند ایدئولوژی متن را بپذیرند و خوانش خود را به آن وابسته کنند؛ ب)میتوانند ایدئولوژی متن را کنار گذاشته،نادیده بگیرند و ایدئولوژی خود را به کار بندند،که در این صورت خوانشی«کژرو03»را موجب خواهند شد(در اینجا منظور از«کژرو»،تنها دریافتی متفاوت است از آنچه فرستندهی پیام میانگاشته)؛ ج)یا میتوانند برای افشای ایدئولوژی پنهان در لایههای زیرین متن، پرسش کنند.
این گزینهی سوم،برنامهای است که نقد ایدئولوژیک به گردن میگیرد،ولی روشن است هنگامی که خوانندگان حقیقی،به جز منتقدان، پیرامون خوانششان مورد پرسش قرار میگیرند،اغلب گزینهی دوم را اختیار میکنند و خوانشهای«کژرو»فراوان خواهد بود(سارلند:1991؛ کریستین اسمیت:3991)اگرچه خوانشهای توافقی هم وجود دارد.
به نظر میرسد چرلند در پژوهش خود بر این باور است که در داستانهای ژانر وحشت،با پیوندی که میان جنسیت و خشونت برقرار میشود،جایگاهی برای افزایش ناتوانی،زندگی در هراس و بنابراین سرکوب پویایی به دختران پیشنهاد میشود.
این چهار مؤلفه به ترتیب عبارتاند از: 1-کاهش مخارج دولت 2-کاهش اتکا به مالیات و درآمد 3-کاهش نظارت دولت بر اقتصاد 4-کنترل عرضهی پول برای کاهش تورم (5)خوانندهی ضمنی (Implied Reader) خوانندهی ضمنی اصطلاحی است که ولفگانگ آیزر،یکی از برجستهترین اعضای مکتب کنستانس،برای توصیف تعامل میان متن و خواننده به کار برد.
این مفهوم هم متضمن پیشساختار متن است که تولید معنا را امکانپذیر یا تسهیل میکند و هم عمل متحقق ساختن معنای بالقوه را شامل میشود که خواننده در فرآیند خواندن انجام میدهد."