Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به بانک های اطلاعات علوم اسلامی

نویسنده:

(8 صفحه - از 16 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : بانک‌های اطلاعات، بانک‌های اطلاعات مرکز تحقیقات، بانک‌های اطلاعات مرکز تحقیقات کامپیوتری، اطلاعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم، اطلاعات علوم اسلامی، کامپیوتر، رایانه، بانک‌های اطلاعاتی مرکز تحقیقات خدمات، نرم‌افزارهای، نرم‌افزارهای علوم اسلامی، علوم اسلامی، مسئول بانک‌های اطلاعاتی مرکز تحقیقات، بانک‌های اطلاعات راه‌اندازی بانک‌های اطلاعاتی، برنامه‌های کامپیوتری بانک‌های اطلاعات، کتابخانه‌ها، کاربران بانک‌های اطلاعاتی مرکز، کتاب، بانک اطلاعات اصفهان، کاربران، کامپیوتری علوم اسلامی، اطلاعات اصفهان به‌منظور ارائه اطلاعات، مرکز تحقیقات، تلفن‌های بانک اطلاعات اصفهان، خدمات تلفنی بانک‌های اطلاعات، علوم اسلامی از بانک‌های اطلاعات، ارائه خدمات نرم‌افزاری کامپیوتر، حوزه علمیه اصفهان، خدمات، بانک‌های اطلاعاتی خودگردان، بانک‌های نرم‌افزاری مرکز تحقیقات

خلاصه ماشینی: "مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با ایجاد بانک‌های اطلاعات علاوه بر فراهم آوردن زمینه مناسب بهره‌مندی هزاران نفر از طلاب و علما و دانشجویان علومی دینی توانسته است‌به روش سریع و قابل اعتمادی نیز برای ارزیابی مستمر نرم افزارهای تولیدی خود از طریق استفاده از پیشنهادهای متعدد محققان فرهیخته دست‌یابد. مسئول بانک‌های اطلاعات مرکز تحقیقات با اشاره به این روش ابتکاری گفت: علی‌رغم آنکه تبلیغات مناسبی برای خدمات تلفنی بانک‌ها نشده است و گروه کثیری از علاقه‌مندان نسبت‌به آن بی‌اطلاع هستند اما تنها در سال 77 بیش از هفت‌صد نفر جهت دریافت پاسخ سؤالات خود در زمینه‌های گوناگون علوم اسلامی با شعبه‌های مختلف بانک اطلاعات تماس گرفته و در اسرع وقت پاسخهای خود را دریافت داشته‌اند. گرچه مرکز تحقیقات و مؤسسات وابسته به آن در کلیه نمایشگاههای معتبر داخلی و خارجی شرکت کرده، محصولات و نرم‌افزارهای تولیدی خود را به معرض نمایش گذاشته و قابلیتهای آنها را معرفی نموده است اما بانک‌های اطلاعات نیز با ارائه تمامی نرم‌افزارهای علوم اسلامی و آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در طول سال، فضای مناسبی را برای آشنایی علاقه‌مندان فراهم آورده‌اند. بجاست که مسئولان محترم بانک‌های اطلاعات با توجه به ویژگیهای ممتاز و کارکردهای منحصر به فرد این بانک‌ها برنامه‌هایی منظم و هدفدار برای آشنا کردن طلاب و دانشجویان با نرم افزارها و خدمات اطلاع‌رسانی آنها تنظیم کنند و حتی از طریق رسانه‌های گروهی همچون صدا و سیما و مطبوعات به تبلیغ آنها بپردازند زیرا معرفی نرم‌افزارهای علوم اسلامی در زمان حاضر عملا تبلیغ اسلام و دفاع از حوزه و روحانیت است."

صفحه:
از 16 تا 23