خلاصه ماشینی:
"قبل از انقلاب هنرهای سنتی ما طرفداران بسیار کمی داشت بخصوص در میان خانمها این هنر مورد توجه نبود یادم است در سالهای قبل از انقلاب خانمی به اسم کلارا آبکار که خدا رحمتش کند خوب کار میکرد و اکنون موزهای از آثار این هنرمند داریم خانم دیگری در اصفهان بود که در خانوادهای بسیار هنرمند بدنیا آمده بود و کارهائی بسیار متنوع در چند رشته انجام میداد که امروز بسیار شناخته شده و مطرح است (خانم زینب السادات امامی) به لطف خدا بعد از انقلاب جوانان زیادی به این هنر رو آوردند که البته بیشتر آنها خوب اجرا میکنند ولی ابداع و خلاقیت در کار آنها کمتر دیده میشود چرا که در هر اثر هنری باید رگههائی از ابتکار و نوآوری باشد نه تقلید رونوشتوار.
کار را با گل و مرغ شروع کردم، ادیب برومند در کتاب قلمدان در مورد گل و مرغ مینویسد: «هنر گل و بوته سازی نشانه بسیار زندهای از پدیدههای طبیعی است که همواره مورد توجه زیبائیشناسان و هنرمندان قرار گرفته و ساختار خویش را براساس واقعیت بصورت تخیلات در قالبهای گوناگون هنری استوار ساخته است نقاشی گل و بوته به هر شکل که وجود داشته باشد آفریده شیوه طبیعتگرای هنرمندان است که در هر سبکی به نحوی منعکس کننده طبیعت و جلوههای آن است از این رو تمام آثار هنری به گونهای به سوی رئالیسم تمایل دارند با این حال هدف از بازسازی طبیعت در نقاشیهای گل و بوته ایران تنها توصیف واقعگرایانه طبیعت نیست و اساسا شباهت قالبهای طبیعی نفی میشود و در مقابل هر جو هر روحانی هنر تاکید میگردد و این تصویری دقیقتر از واقعیت را آشکار میسازد که در نوع خود بینظیر است."