خلاصه ماشینی:
"مؤلف در پیشگفتار خود انگیزهاش را از تألیف این کتاب اینگونه بیان میکند: دانشجویان کارشناسی ارشد رشتههای مدیریت بازرگانی،مدیریت عمومی و مدیریت سازمانهای غیرانتقاعی باید درس اقتصاد را بگذرانند ولی تعداد اندکی از دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی به مطالعه اقتصاد واداشته میشوند که چندان خوشایند به نظر نمیرسد زیرا افراد زیادی با درجات تحصیلات تکمیلی در کتابداری و اطلاعرسانی به عنوان مدیران کتابخانهها و سیاستگذاران اطلاعاتی که موقعیت کاری آنها به دانش عملی از اقتصاد اطلاعات نیاز دارد به کار اشتغال دارند.
برای مثال،اطلاعات افرادی را که به طور مستقیم مصرفکننده یا تولیدکننده اطلاعات نیستند تحت تأثیر قرار میدهد، بسیاری افراد میتوانند از نوشته یا اخبار خبرگزاریها بدون کاهش ارزش یا قیمت آنها،مشترکا استفاده کنند،غالبا کالاها و خدمات اطلاعاتی دارای هزینههای ثابت برای تولید و هزینههای نهایی پایین برای باز تولید هستند.
فصل 11 به توصیف اینکه چگونه اقتصاد میتواند برای اندازهگیری«زمان صرف شده»مورد استفاده باشد،میپردازد و توضیح میدهد که چگونه ارزش خدمات اطلاعاتی دربرگیرنده مدت زمان انتظار برای دریافت اطلاعات نیز میشود."