خلاصه ماشینی:
"2-بیان ریشههای تاریخی پوزیتیویسم در پژوهش کتابداری 3-انعکاس رویکرد پوزیتیویسمی در حوزههای مختلف پژوهش در کتابداری در بخش اول دکتر افشار زنجانی تأسیس مدرسه عالی کتابداری با گرایش پژوهشی مقارن با تشکیل و پیدایش حلقه وین عنوان و آن را نشانگر بالا بودن سطح آگاهی دانشمندان اهمیت پژوهش علمی در جهت پاسخ به اداره کتابخانهها دانست ولی در ادامه سیطره پوزیتیویسم و ریشهدار شدن این مسلک فکری را تأسیس مدارس دیگر توسط فارغ التحصیلان نسل اول مدرسه عالی کتابداری و بسط تفکر پوزیتیویسمی مبنی بر آنکه پژوهش در کتابداری نیازی به پیوستگی در رشتههای دیگر علوم اجتماعی ندارد و به نوعی طرح استقلال و بینیازی از دیگر رشتهها و استفاده از تجارب دیگر اندیشمندان در امر دانش عینی مورد اشاره پوپر،با نامگذاریهای دیگر از قبیل دانش اجتماعی و دانش عمومی در واقع دستمایه مطالعات و فعالیتهای حرفهای رشته کتابداری و اطلاعرسانی میباشد و در این میان عوالم سهگانه پوپر میتواند در مقولهبندی مسائل مربوط به این رشته دانشگاهی مورد تأمل قرار گیرد پژوهش دانست."