Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات بازرگانی مطبوعاتی و اخلاق ارتباطات

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات بازرگانی مطبوعاتی ،اخلاق ،اخلاق ارتباطات ،بازرگانی مطبوعاتی و اخلاق ،تبلیغات بازرگانی ،آگهی ،توزیع فراوانی محتوای آگهی‌های بازرگانی ،چارچوب تبلیغات بازرگانی مطبوعاتی ،تبلیغ بازرگانی مطبوعاتی بخشی ،محتوای آگهی‌های بازرگانی سال ،بازرگانی مطبوعاتی در چارچوب اصول ،اخلاق ارتباطی ،جنبه برجسته‌شده در آگهی سال ،توزیع فراوانی جنبه برجسته‌شده ،نسبت رعایت اصول تبلیغات بازرگانی ،رسانه‌ها ،بیشترین نسبت ،تصویر ،روزنامه‌نگاری ،خواننده ،فیزیکی ،حال اخلاق ارتباطات ،جمع ،کم‌ترین نسبت ،توزیع فراوانی ،اختصاص ،محتوای بیشترین نسبت ،پیام ،تبلیغات مطبوعاتی ،درصد اختصاص به جنبه بدنی

خلاصه ماشینی:

"جدول شماره 1 توزیع فراوانی محتوای آگهی‌های بازرگانی سال 1363 عنوان‌\تعداد\درصد آرایش،بهداشت زیبایی‌\9\5/7 خیاطی و پوشاک‌\9\5/7 مبلمان و لوازم خانگی‌\1\8/0 آموزشگاهها\23\2/19 نیازمندیها\77\2/64 سایر\1\8/0 جمع‌\120\100 همان گونه که جدول شماره 1 نشان می‌دهد از جمع 120 آگهی‌ کدگذاری شده در سال 1363 محتوای بیشترین نسبت با 77 مطلب یا 2/64 درصد اختصاص به نیازمندیها دارد و پس از آن در مرتبه دوم با 23 آگهی و 2/19 درصد آگهی‌های مربوط به آموزشگاه‌ها قرار دارد. به هر حال با نگاهی که به تبلیغات مطبوعاتی انداختم،از منظر همخوانی با اصول محدود در نظر گرفته شده در ماده 12(وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسالمی،سال 1379)آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی و برخی اصول بر گرفته‌ از خط مشی‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی و اساسنامه وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی،باید اظهار داشت که موارد ذیل در تبلیغات‌ مطبوعاتی به چشم می‌خورده است: -ترجیح یک جنس بر جنس دیگر -ترویج برخی عقاید خرافی -سبب رنجش افراد خاص -ترویج تخریت محیط زیست -القای خشونت -عدم تناسب پیشنهاد با شرایط و عرف جامعه -استفاده نامناسب از کودکان -ترویج زبان بیگانه -غلط نویسی و غلط گویی -بزرگتر بودن خط بیگانه از خط فارسی -نشان دادن نقشه و پرچم ایران به صورت کامل-عدم وضوح‌ نوشته‌ها -توهین به سلیقه مخاطب -معرفی محصولات یا خدمات غیر منقول -مشوق رفتارهای زیان‌آور برای بهداشت و ایمنی موارد ذکر شده ناهمخوانی با اصول و مقررات ذکر شده تبلیغی‌ است و با توجه به طرح موضوع در ابتدای مطلب ناقص اخلاق‌ ارتباطی یا اخلاق ارتباطات نیز هست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.