Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات بازرگانی مطبوعاتی و اخلاق ارتباطات

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات بازرگانی مطبوعاتی، اخلاق، اخلاق ارتباطات، بازرگانی مطبوعاتی و اخلاق، تبلیغات بازرگانی، آگهی، توزیع فراوانی محتوای آگهی‌های بازرگانی، چارچوب تبلیغات بازرگانی مطبوعاتی، تبلیغ بازرگانی مطبوعاتی بخشی، محتوای آگهی‌های بازرگانی سال

خلاصه ماشینی:

"جدول شماره 1 توزیع فراوانی محتوای آگهی‌های بازرگانی سال 1363 عنوان‌\تعداد\درصد آرایش،بهداشت زیبایی‌\9\5/7 خیاطی و پوشاک‌\9\5/7 مبلمان و لوازم خانگی‌\1\8/0 آموزشگاهها\23\2/19 نیازمندیها\77\2/64 سایر\1\8/0 جمع‌\120\100 همان گونه که جدول شماره 1 نشان می‌دهد از جمع 120 آگهی‌ کدگذاری شده در سال 1363 محتوای بیشترین نسبت با 77 مطلب یا 2/64 درصد اختصاص به نیازمندیها دارد و پس از آن در مرتبه دوم با 23 آگهی و 2/19 درصد آگهی‌های مربوط به آموزشگاه‌ها قرار دارد. به هر حال با نگاهی که به تبلیغات مطبوعاتی انداختم،از منظر همخوانی با اصول محدود در نظر گرفته شده در ماده 12(وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسالمی،سال 1379)آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی و برخی اصول بر گرفته‌ از خط مشی‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی و اساسنامه وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی،باید اظهار داشت که موارد ذیل در تبلیغات‌ مطبوعاتی به چشم می‌خورده است: -ترجیح یک جنس بر جنس دیگر -ترویج برخی عقاید خرافی -سبب رنجش افراد خاص -ترویج تخریت محیط زیست -القای خشونت -عدم تناسب پیشنهاد با شرایط و عرف جامعه -استفاده نامناسب از کودکان -ترویج زبان بیگانه -غلط نویسی و غلط گویی -بزرگتر بودن خط بیگانه از خط فارسی -نشان دادن نقشه و پرچم ایران به صورت کامل-عدم وضوح‌ نوشته‌ها -توهین به سلیقه مخاطب -معرفی محصولات یا خدمات غیر منقول -مشوق رفتارهای زیان‌آور برای بهداشت و ایمنی موارد ذکر شده ناهمخوانی با اصول و مقررات ذکر شده تبلیغی‌ است و با توجه به طرح موضوع در ابتدای مطلب ناقص اخلاق‌ ارتباطی یا اخلاق ارتباطات نیز هست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.