خلاصه ماشینی:
"ولی آیا واقعا همین ناهمخوانی تعمدی میان پرداخت کاملا واقعنمایانه و دور از فریبهای مرسوم و دوستداشتنی سینمای فانتزی،برگ برندهء همهء فیلمهایی نیست که عناصر خیالی داستان خود را در جایگاه واقعیاتی عینی،در دل ظواهر دور از تاکید بر خیالیبودن آنها نهان میدارند؟مثل"زلیگ"وودیآلن که در این مسیر تا حد مستندنمایی پیش میرود و شخصیتی خیالی با بیماری خیالی"آفتابپرست شدن"را به واسطهء عکس و تصاویر گزارشی و خبری،به شکل و شمایل آدمی واقعی در دل تاریخ دو دههء 0391 و 0491 آمریکا جا میزند،یا نمونههای متاخری (به تصویر صفحه مراجعه شود) چون"بازگشت"آلمودووار یا"تنها دو بار زندگی میکنیم"بهنام بهزادی که حضور یک روح/مرده در کنار آدمهای واقعی و زنده را تاحدی عینی و عادی پرداخت میکند که میتوانیم او را زنده بپنداریم؛اصلا روش افزایش بار تمثیلی این نوع قصهها همین است که مدام واقعیتر و عینیتر اجرایشان کنی و هر نوع گرایش به متافیزیک یا افسانهپردازی را در آنها پنهان کنی تا معانی نهفته، همهجانبهتر شوند و از قالبی دودو تا چهارتایی که فلینی نامش را"لغتنامه ساختن"برای تمثیلهای فیلم میگذارد،به درآیند."